گزارش و تحلیل

بازار خودروی روسیه

© Sputnik / Ilia Pitalyevخودرو
خودرو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه افزایش فروش خودرو به ثبت رسید.

به گزارش «اسپوتنیک» به نقل از  روزنامه « کامرسانت»  شرکت خودروسازی « فولکس واگن»  طرح  مونتاژ  سیکل کامل  خودرو « Audi»  در روسیه را بررسی می کند.  مارکوس آزِگوویچ  رئیس  مرکز « فولکس واگن گروپ روس»  در  مصاحبه با روزنامه « کامرسانت»  در توضیح گفت: « خودروهای  « آئودی»  که در کارخانه  کالوگا  مونتاژ می شود فقط به شرکت ها و  خریداران  خصوصی  فروخته می شود  و نه ساختارهای دولتی».

به گفته وی، شرکت خودروسازی « فولکس  واگن»  در حال بررسی گزینه های مختلف  احیای تولید « آئودی»  و امضای  قرارداد  ویژه سرمایه گذاری  شبیه شرکت « دایملر» است.

در فوریه سال 2017 میلادی ، شرکت « دایملر»  با «مین پروم تورگ» (وزارت صنعت و تجارت روسیه) قرارداد ساخت کارخانه  در حومه مسکو  را برای آغاز سیکل کامل  تولید خودروهای سبک  و بخش خودروهای « بیابانی» به امضا رساند.  مدت اعتبار قرارداد ویژه  سرمایه گذاری که امتیازات  مختلفی را  در نظر می گیرد (از جمله مالیاتی) 9 سال است.  آغاز تولید  برای سال 2019 میلادی در نظر گرفته شده است.  هر سال  بیش از  20 هزار  خودرو در این کارخانه تولید خواهد شد.

آلکسی آکسِنوف  کارشناس خودرو  در مصاحبه با « اسپوتنیک» در این خصوص گفت: «تولید  در محل  به شرکت کمک می کند در شرایط  اقتصادی کنونی ضرر نبیند و درآمدی داشته باشد. شرکت هایی که بازار روسیه را ترک کردند  نتوانستند از شرایط اقتصادی موجود به نفع خود استفاده کنند.  سازماندهی تولید در محل  باعث صرفه جویی می شود- گمرک و اجزاء و لجستیک —  که اهمیت  زیادی دارد».

به عقیده وی، مونتاژ سیکل کامل خودروی « آئودی» تأثیری بر  کیفیت آن نخواهد داشت.

—  همه چیز بستگی به کنترل مرغوبیت دارد. تولید کننده مهم نیست. آنچه اهمیت دارد  کارگران  متخصص  و کنترل کارهاست.  می توان از کارخانه  « BMW» در روسیه نام برد.  تولیدات آن پس از  کارخانه آلمانی در ردیف دوم از نظر مرغوبیت قرار گرفته است».

کارشناس روس  یادآور شد  که برای اولین بار طی سال های  طولانی،  در روسیه فروش خودروهای جدید  افزایش یافته است.

— این بازار دارد کم کم « بخود می آید».  طی سه ماه اول، رشد فروش  برای اولین بار  در عرض 3-2 سال  یک درصد بود.  در ماه مارس سال 2017 میلادی  فروش به میزان 9,4% افزایش  نشان داد. این یک گرایش مثبت است  که قابل انتظار بود.  انتظار می رود فروش خودرو در بازار روسیه تا پایان سال از 5 تا 7 درصد  و شاید هم تا 10 درصد افزایش یابد.  بهر حال، پایین ترین سطح فروش پشت سر گذاشته شده است و حالا وضع بازار بتدریج بهتر می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала