گزارش و تحلیل

قهرمانی در راه آزادی سوریه

© Photo / Official VK account of the Ministry of Defence of the Russian Federationیعنی باورمان شود ایران و روسیه با هم اختلاف دارند ؟
یعنی باورمان شود ایران و روسیه با هم اختلاف دارند ؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانال تلویزیونی "روسیه 24" خبر می دهد که گروه افسران نیروهای عملیات ویژه وزارت دفاع روسیه به خاطر مشارکت درعملیات نظامی در سوریه اعطا شده و فرمانده این گروه عنوان "قهرمان روسیه" را دریافت داشته است.

در گزارش تلویزیونی چهار نفر با پشت به دوربین نشان داده شدند. یکی از آنها، فرمانده گروه، در پاسخ به سوال خبرنگار، توضیح نمود که گروه شامل 16 عضو نیروهای ویژه روسیه در مقابل 300 شبه نظامی درگیر نبرد شده اند.
وی گفت: "در پرتو پوشش های خوب و موقعیت، ما توانستیم بدون تلفات مصون بمانیم. با وجود این ما مزیت خوبی در سلاح، از جمله هدفگیر حرارتی را در اختیار داریم و همه این عوامل موفقیت ما شده است".
فرمانده گروه همچنین از شجاعت سربازانی که با دقت وظایف را انجام داده بودند یادآور شد.
ایگور نیکولایچوک، کارشناس مستقل در زمینه امنیت بین المللی معتقد است که پیروزی بر ستیزه جویان در پرتو سنن پرورش و به کار بردن گروه های نیروهای ویژه به دست آمده است. مفسر مزبور در مصاحبه با رادیو "اسپوتنیک" می گوید: 


"اول از همه، می خواهم از سنتهای ما یاد کنم که از زمان جنگ افغانستان و روبرو شدن با مشکلات عملیات های ضد تروریستی و انجام عملیات توسط گروه های کوچک، پرتحرک و آموزش دیده ضروری شده است. از گروه مشهور "آلفا" به بعد ما در آموزش و استفاده از نیروهای ویژه در خط مقدم قرار داریم. گفته های افسر شجاع ما خیلی جالب است و بسیاری از آن ناگفته می ماند اما به نظر من سنت هایی با شکوه ما در حال ادامه است. می بینیم که روش و طرز کاری سربازان نیروهای ویژه ما از دست نرفته است. آماده سازی مداوم در حال تکمیل کردن است و امروز گروه های نیروهای ویژه ما به عنوان نیروهای بسیار حرفه ای به شمار می روند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала