اعلام دلایل ترامپ برای برکناری کومی از سمت ریاست اف بی آی

© Photo / AudeГлавный офис ФБР в Вашингтоне
Главный офис ФБР в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده طی چند ماه از کارجیمز کومی در سمت مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ناراضی بود اما عدم تمایل وی برای واگذاری پیشاپیش متن سخنرانیش در سنا به ترامپ، نقطه عطفی بود که باعث برکناری مدیر اف بی آی شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را رویترز با استناد به منابع خود اعلام کرده است.
ترامپ، جف شنس، دادستان کل آمریکا و رود روزنستین، معاونش می خواستند کومی در یک دیدار شخصی محتوای سخنرانیش در سنا درباره استفاده هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق از ایمیل شخصی را اطلاع دهد و امتناع وی از این کار یکی از دلایل برکناری مدیر اف بی آی بوده است.
ضمنا منابع نشریه پولیتیکوخاطرنشان می سازند کومی چند روز قبل از برکناریش ، از کمیته امور اطلاعاتی سنا درخواست کرده بود وجوه و وسایل بیشتری برای تحقیق پیرامون گزارش ها درباره "دخالت روسیه" در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و همچنین تماس های نمایندگان ستاد انتخاباتی ترامپ با مقامات رسمی روسیه واگذار کند.
علاوه بر این روزنامه واشینگتن پست می نویسد ترامپ به این خاطر عصبانی بود که کومی از شکایت وی به خاطر شنود از جانب باراک اوباما، رئیس جمهور سابق حمایت نکرد. پیشتر کومی در نامه وداع خود خاطرنشان کرده بود که رئیس جمهور آمریکا می تواند مدیر اف بی آی را بدون هیچ دلیلی برکنار کند.
ترامپ دیروز کومی را از سمت مدیر اف بی آی برکنار کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала