بهترین سن بارداری در خانم ها چیست؟

© Fotolia / Iurii Sokolovبهترین سن بارداری در خانم ها چیست؟
بهترین سن بارداری در خانم ها چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بهترین سن برای بارداری در میان خانم ها بین 20 تا 35 سالگی است. بارداری در طول این 15 سال راحت‌تر و خطر ابتلا به فشار خون بالا در این سنین کمتر از دیگر دوران زندگی است. اما مادران در سن بالا، کودکان بهتری را تربیت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم، بر اساس تحقیقات "کالج سلطنتی زنان و زایمان" — بهترین سن باروری در زنان بین 20 تا 355 سالگی است. بارداری در طول این 15 سال راحت‌تر و خطر ابتلا به فشار خون بالا در این سنین کمتر است. در این سنین، احتمال بیشتری برای مقابله با محرومیت از خواب کافی و داشتن انرژی کافی خواهید داشت.

اما بهترین سن برای بزرگ کردن یک بچه، چه سنی است؟ طبق تحقیق به عمل آمده در دانشگاه آرهوسدانمارک، کمی بالاتر از 35 سالگی بهترین سن برای خانم ها جهت تربیت کودکان می باشد. با بررسی 4.741 مادر دانمارکی در یک مطالعه علمی، داشتن سن بالاتر در هنگام پرورش و بزرگ کردن کودکان بین 7 تا 11 سال با میزان کمتر مشکلات عاطفی، اجتماعی و رفتاری مرتبط است.

زنانی که فرزندآوری و ازدواج را به تأخیر می‌اندازند، اغلب تحصیل کرده هستند و امنیت مالی و اقتصادی بیشتری دارند و همچنین در روابط پایدارتری نسبت به مادران جوان‌تر قرار دارند.

اما تولد فرزند در سن بالا مزایای خود را دارد:

مادران مسن‌تر دارای بلوغ احساسی و عاطفی بیشتری هستند و در فرزندپروری انعطاف بیشتری دارند. محققان در تحقیقات انجام شده در دانمارک دریافتند که احتمال تنبیه فیزیکی یا شفاهی فرزندان توسط مادران مسن‌تر (بالای سن 33 سال) کمتر است. آنها به طور کلی صبر بیشتری دارند و کمتر دست به دامن نظم مقررات سختگیرانه می‌شوند.

از سوی دیگر، تحقیقی از مؤسسه مکس پلانک (Max Planck) نشان می دهد، کودکان متولد شده‌ از مادران مسن‌تر در تست‌های توانایی شناختی عملکرد بهتری نسبت به فرزندان مادران جوان‌تر داشتند.

اما به خاطر داشته باشید بارداری در سنین بالا خطرات خاص خود را برای خانم های جوان به همراه دارد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала