فواید غذا خوردن دور سفره، نه بر روی میز!

© Fotolia / Jackfrogفواید غذا خوردن دور سفره، نه بر روی میز!
فواید غذا خوردن دور سفره، نه بر روی میز! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروزه، غذا خوردن بر روی میز برای تمامی خانواده های ایرانی یک عادت شده است، اما باید دانست که دور سفره نشستن فواید بیشتری از روی صندلی و میز نشستن دارد. به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، سنت باستانی نشستن بر روی زمین در یوگا و آیورودا، پزشکی سنتی هندی ریشه دارد. همچنین این کار از فواید سلامت با پشتیبانی علمی برخوردار است.

در زیر فهرست فواید نشستن بر روی زمین به طور خلاصه آمده است:

1 — نشستن روی زمین یک حرکت یوگا است

هنگامی که روی زمین می نشینید و غذای خود را می خورید، در حقیقت، نوعی از حالت یوگا را انجام می دهید. این حالت ممکن است سوخاسانا، سواستیکاسانا یا سیدهاسانا باشد. اگرچه این حالت های نشسته به نظر ساده و راحت می رسند، اما تمرین کردن آنها با هدفی مشخص فواید سلامت بسیاری را ارائه می کند.

این حرکت شرایط خوبی را برای یک وضعیت آرامش بخش و در عین حال هوشیار برای بدن و ذهن فراهم می کند.

2 — بهبود گوارش

نشستن روی زمین در وضعیت چهار زانو و غذا خوردن برای دستگاه گوارش انسان خوب است. حرکت رو به جلو و عقب در نتیجه خم شدن برای خوردن غذا و بازگشت به وضعیت طبیعی نشستن به عضلات شکم در ترشح شیره های گوارشی کمک می کند، که برای گوارش سریع و مناسب مورد نیاز هستند.

3 — بهبود قدرت و انعطاف پذیری

نشستن روی زمین در حالت چهار زانو بدن را قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر می سازد. این حالت نشسته کشش کفل ها، زانوها و قوزک ها را موجب می شود. همچنین، انعطاف پذیری در ستون فقرات، شانه ها و سینه را افزایش می دهد.

4 — کمک به کاهش وزن

هنگامی که روی زمین نشسته و غذا می خورید این شرایط اثری آرامش بخش روی ذهن و بدن شما دارد. بدن آرام بهتر می تواند روی غذای مصرفی تمرکز کند که به نوبه خود از پرخوری جلوگیری می کند.

در واقع در این پوزیشن، عصب واگ عملکرد بهتری ارائه می کند و سیگنال ها را در وضعیت نشسته بهینه‌تر انتقال می دهد. حتی غذا خوردن در حالت نشسته باعث می شود آهسته تر غذا بخورید.

5 — ارتقاء همدلی خانوادگی

نشستن روی زمین هنگام غذا خوردن به همراه خانواده، در واقع به عنوان روشی جدید برای برقرار ارتباط بین اعضای خانواده باشد. هنگامی که روی زمین نشسته اید و هم سطح با فرزندان خود هستید، برقراری ارتباط با آنها و درک این که چه احساسات و عواطفی دارند راحت‌تر است، زیرا به آنها نزدیک ترید و می توانید از نزدیک لمسشان کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала