گزارش و تحلیل

پرواز به مریخ

© Fotolia / Algolمستعمره مریخی
مستعمره مریخی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عشق هم نمی تواند مانع از پرواز به مریخ شود.

مستعمرات  مریخی از حالت  فانتزی به واقعیت مبدل می شود. پروژه « مریخ 1»  که در  هلند طراحی می شود  قصد دارد پرواز به مریخ را به انجام برساند.  4 شرکت کننده  این پروژه  اولین  ساکنان مریخ  خواهند شد که باقی عمر خود را به عنوان « مریخی» خواهند گذراند.  این مستعمره توسط ربات ها ساخته خواهد شد که زودتر به مریخ پرواز خواهند کرد.  استارت  اکیپ برای پرواز یکطرفه به مریخ  در سال 2031 میلادی انجام خواهد شد.

 سازماندهندگان بر اساس جمعبندی بیش از 200 هزار تقاضا از سراسر جهان، 100 نفر را انتخاب کردند که می توانند  شرکت کنندگان این مأموریت بشوند.  سپس از این تعداد 24 نفر انتخاب خواهند شد.  آنها بصورت گروه های  4 نفره سفر 7 ماهه  به سیاره مریخ  را انجام خواهند داد. آناستاسیا استپانووا از روسیه نیز می تواند یکی از آنها باشد.  وی در باره انتخاب متقاضیان برای رادیو « اسپوتنیک» تعریف کرد.

—  هم اکنون  معاینات پزشکی را پشت سر گذاشتیم و تست های روانشناسی  و تست های اطلاعاتی در باره مریخ  و پروژه « مریخ 1» به پایان رسیدند. مرحله بعدی — اعزام ما به محلی است که  100 نفر متقاضی پرواز به مریخ  از نظر کار گروهی،  سرعت  یادگیری مطالب جدید و  واکنش در شرایط اضطراری  مورد امتحان قرار خواهند گرفت. چندین محل برای انجام این « تست»  بررسی می شود که شاید بیابان های  اردن یکی از آن ها باشد».

آناستاسیا  استپانووا بطور همزمان در یکی دیگر از پروژه های  ایجاد مستعمره مریخ «  مریخ —160»  شرکت دارد.

—  در آمریکا  سازمان اجتماعی  تجاری وجود دارد به نام «  جامعه مریخی»  که نویسنده روبرت زوبرین  مهندس هوا —فضا  موسس آن است.  وی پرواز به ستاره سرخ  و بازگشت از آنجا  را طراحی کرده است.  اما هزینه آن 30 میلیارد  دلار است. وی  طرح ناسا را به عنوان طرح ملی پیشنهاد کرد.  آنها در سال 1998 میلادی گفتند که زیاده از حد گران است. اما زوبرین مأیوس نشد  و دو ایستگاه طراحی کرد که تقلیدی از زندگی روی سیاره سرخ است.  یکی از آن ها در بیابان « یوتا» قرار دارد و دیگری در قطب شمال.  من یکی از شرکت کنندگان  برنامه « مریخ —160» هستم: 80 روز در  یوتا و 80 روز در قطب شمال.  اکیپی از  7 نفر در انزوای کامل زندگی می کنند.  دسترسی به آب، اینترنت  محدود است و آزمایش های علمی  زیادی انجام می شود  و فقط باید در لباس فضایی از این مستعمرات خارج شد. در ماه دسامبر از « یوتا» برمی گردم  و در ماه ژوئن به قطب شمال می روم».

این دختر جوان معتقد است که هیچ چیز «زمینی »، حتی عشق نمی تواند مانع از رسیدن او به آرزویش بشود. شرکت کننده مرحله  انتخاباتی  پرواز  به مریخ  گفت: « وقتی تمام عمر برای رسیدن به چیزی غیرعادی  تلاش می کنی  که هیچکس تا کنون انجام نداده است، هیچ عشقی نمی تواند دخالت کند. فقط یک چیز ناراحت کننده است و آن اینکه حالا همه فکر می کنند که من ربات هستم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала