لاوروف: روسیه آماده همکاری با آمریکا در باره مناطق کاهش تنش سوریه است

© Photo / Twitter/MFA Russiaلاوروف: روسیه آماده همکاری با آمریکا در باره مناطق کاهش تنش سوریه است
لاوروف: روسیه آماده همکاری با آمریکا در باره مناطق کاهش تنش سوریه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه آمیدوار است آمریکا نقش فعالی در حل مسائل امنیتی در چارچوب طرح ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه داشته باشد.

به گزارش "اسپوتنیک"، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان مذاکرات با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: "ما امروز تایید کردیم که به مشارکت آمریکا در حل این مسائل علاقمندیم و امیدواریم آمریکا نقش فعالی در این زمینه داشته باشد. فکر می کنم که آمریکایی ها هم به این امر علاقمندند، حد اقل به آنچه که به منطقه جنوبی کاهش تنش مربوط باشد، این موضوع آشکارا مورد علاقه آنها است".
بر اساس تفاهمنامه ای که در مذاکرات آستانه به تصویب رسیده، در سوریه چهار منطقه امن یا منطقه کاهش تنش ایجاد خواهد شد که استفاده از هر نوع سلاح از جمله جنگنده ها در این مناطق ممنوع خواهد بود و درهای آنها به روی سازمان های فعال در زمینه اقدامات بشردوستانه برای کمک به مردم گشوده خواهد شد و زمینه برای بازسازی آنها نیز فراهم خواهد گردید.
به موجب این تفاهمنانمه، تهیه نقشه مناطق امن یا مناطق کاهش تنش در سوریه تا 22 ماه مه تکمیل خواهد شد و به این منظور کارگروهی ایجاد خواهد گردید.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که برای دیدار رسمی به واشنگتن سفر کرده، امروز چهارشنبه مذاکراتی با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود انجام داده و به دنبال آن با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو داشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала