مون جائه این، نخست وزیر جدید کره جنوبی را منصوب کرد

© REUTERS / Kim Hong-Jiنخست وزیر جدید کره جنوبی منصوب شد
نخست وزیر جدید کره جنوبی منصوب شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«مون جائه این» که از امروز چهارشنبه به عنوان رئیس جمهور جدید کره جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده است نخست وزیر و سه مقام دیگر این کشور را منصوب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، بر اساس فرمان رئیس جمهوری کره جنوبی «لی ناک یون» به جای «هوانگ کیو آهین» به عنوان نخست وزیر جدید معرفی شد. «لی» فرماندار استان «جیولا» در جنوب کره جنوبی بود.
بر اساس گزارش یونهاپ، رئیس جمهور کره جنوبی همچنین امروز در احکامی دیگر «سو هون» از مسئولان اطلاعات و امنیت سابق این کشور را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت، «ایم جون سوک» از یاران نزدیک خود را به سمت رئیس ستاد نیروهای نهاد ریاست جمهوری و «جو یونگ هون» را به عنوان رئیس سازمان خدمات امنیتی ریاست جمهوری منصوب کرده است.
همچنین بر اساس گزارش ها، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز به دنبال روی کار آمدن دولت جدید از حزب دمکرات و پیروزی «مون جائه این» در انتخابات ریاست جمهوری به تمامی سفارتخانه ها و نمایندگی های این کشور در خارج اعلام آماده باش داد.
این وزارتخانه در بیانیه ای آورده که به همه نمایندگی های دستور داده شده است مراقب تمامی مسایل امنیتی باشند.
این بیانیه خاطر نشان می کند که دولت تازه ای قدرت را در کشور بدست گرفته است و به همین سبب لازم است همه تحولات در خارج از کشور به درستی رصد شده و از بروز هر مشکل امنیتی جلوگیری شود.
وزارت خارجه کره جنوبی از همه نمایندگی های دیپلماتیک این کشور خواسته است تحولات را زیر نظر داشته و ضمن رعایت مراتب انضباطی، اجازه بروز چالش های امنیتی را ندهند.
با خروج زودهنگام «پارک گئون هی» رئیس جمهور قبلی از قدرت «مون» 64 ساله در انتخابات دیروز (سه شنبه) توانست با کسب بیشترین آرا و دستیابی به رای 41 درصدی مردم این کشور به عنوان نوزدهمین رئیس جمهوری کره جنوبی انتخاب شود و دوره 5 ساله ریاست جمهوری خود را از امروز آغاز کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала