گزارش و تحلیل

تسلیحات الکترونیکی روسیه در سوریه

© Sputnik / Evgeny Biyatovمبدل های الکترو نوری
مبدل های الکترو نوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تسلیحات مجهز به عناصر الکترونیکی روسیه از طرق مختلف به دست داعش افتاده است.

 به گزارش « اسپوتنیک» به نقل از نشریه «  کامرسانت»،  شبه نظامیان  گروهبندی تروریستی « داعش»  و « جبهه النصرا» تسلیحات  مجهز به دوربین های الکترونیکی دید شبانه  که در کارخانه های  روسیه تولید شده اند  را از راه های مختلف بدست آورده اند.

 هم صحبت  روزنامه  گفت: « مبدل های الکترو نوری تولید کارخانه های روسیه  را در آنجا پیدا کردیم».

به گزارش « کامرسانت»  متخصصان  نظامی سوریه  با بررسی  تسلیحات  تروریست ها  به این نتیجه رسیدند.  به چه شکلی  مبدل های  الکترو نوری  سر از  منطقه  عملیات جنگی  در آوردند؟ هنوز مشخص نشده است.

 به گفته کارشناس  « کامرسانت»  شبه نظامیان  از تفنگ هایی استفاده می کنند  که جزئی از  تسلیحات ارتش  ناتو است، از جمله Remington MSR آمریکایی و Steyr Mannlicher SSG 08 اطریشی.  در این تسلیحات باید  از  نشانه گیرهای  مدرن  استفاده کرد که در حال حاضر  در روسیه و آمریکا  تولید می شوند.  در عین حال،  در آمریکا و روسیه  انتقال نشانه گیرها با دوربین های الکترونیکی دید شبانه  نسل سوم به خارج از کشور اکیدا ممنوع است.

بر طبق یکی از گزینه ها،  این وسایل  احتمالا از  طریق کشور ثالث  به سوریه  منتقل شده است که  نشانه گیرهای دید شبانه  و یا اجزاء  آنها از روسیه بطور رسمی به آن کشورها تحویل داده شده اند.

ژنرال   ولادیمیر  بوگاتیروف  رئیس  هیأت مدیران  انجمن  ملی  افسران  ذخیره نیروهای مسلح روسیه  در مصاحبه با خبرنگار رادیو « اسپوتنیک» در این خصوص گفت: کیفیت  مبدل های  الکترو نوری  عالی است، استفاده از آن ها در تفنگ های  تک تیرانداز  وسیله خوبی برای  تشدید قدرت  این  سلاح است.  از اینرو طبیعتا  شکار آن ها در یکسری از کشورها  جریان دارد».

به عقیده  کارشناس روسیه،  گزینه های چندی در خصوص آنکه چگونه  این نوع وسایل الکترونیکی روسیه توانسته سر از سوریه در آورد عنوان می شود.

—  ما نشانه گیرهای  دید شبانه  با لوازم  یدکی آن ها را  به یکسری از کشورها  صادر کردیم.  این کشورها  از نظر سیستم  مناسبات و  انجام قراردادها  با  کشور روسیه ارتباط نزدیکی دارند.  احتمال آن وجود دارد  که از آنجا  نشت  لوازم صورت گرفته باشد.  دوما: نباید این موضوع فراموش شود که بیش از  2500  شهروند روسیه در  صفوف داعش قرار دارند هیچکس نمی تواند تضمین کند که یکی از آنها  بشکلی نتواند  انتقال  این سلاح را  بطور قاچاق  به  دست «داعشی» ها برساند. بعلاوه هر چیزی که به  سوریه  تحویل داده می شود به کشورهای سوم نیز تحویل داده می شود.  از اینرو امکان تحویلات وسیع است.  تسلیحات زیادی از  بلغارستان  و شاید هم از کشورهای عضو جامعه همسود  — اکراین- به آن ناحیه منتقل می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала