حمایت تهران از احداث دیواردر مرز ایران- ترکیه

© Fotolia / Borna_Mirسفر وزیر امور خارجه کویت به ایران
سفر وزیر امور خارجه کویت به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلان کرد ایران از طرح ترکیه برای احداث دیوار در مرز با ایران آگاه است و از آن استقبال می کند ولی معتقد است هر اقدام مرزی از سوی مقامات آنکارا باید با اطلاع تهران باشد.

ساخت دیوار مرزی بین ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران
ساخت دیوار مرزی بین ایران و ترکیه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این منبع آگاه با اشاره به بحث احداث دیوار در مرز ترکیه و ایران از سوی یکی از روزنامه های ترکیه اظهار داشت: چنین موضوعی به ما هم گفته شده و ما هم مخالفتی با آن نداریم منتهی اگر بنا باشد کاری انجام دهند علی القاعده به ما اطلاع می دهند.
وی با بیان اینکه ظاهرا این دیوار بنا به گفته ترک ها در راستای تدابیر امنیتی خواهد بود، گفت: اجرایی شدن این طرح زمان می برد. ما هم به صورت اصولی مشکلی با این مسئله نداریم که ترکیه برای تدابیر امنیتی خود در مرزهای مشترک بر اساس تفاهم، کار جدیدی انجام دهد.
این مبنع آگاه اضافه کرد:دو میلیارد دلار کالای منسوجات قاچاق از مرزهای ترکیه وارد ایران می شود که اگر دیواری کشیده شود از ورود این میزان قاچاق به کشور جلوگیری می شود. ما حتی تشویق می کنیم این اتفاق زودتر بیفتد و کالای قاچاق به ایران نیاید.
به گزارش ایرنا ، روزنامه حریت طی روزهای اخیر از برنامه دولت ترکیه برای احداث دیواری در مرز ترکیه و ایران با هدف مقابله با پ ک ک خبر داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала