نشست ائتلاف بین الملل ضد داعش در دانمارک

© REUTERS / Jonathan Ernstنشست ائتلاف بین الملل ضد داعش در دانمارک
نشست ائتلاف بین الملل ضد داعش در دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا امروز در دانمارک گرد هم می‌آیند.

به گزارش اسپوتنیک العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت؛ اعضای اصلی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا امروز (سه‌شنبه) در دانمارک دیدار می‌کنند تا به ارزیابی گام‌های آتی خود بپردازند؛ آن هم در شرایطی که گروه تروریستی داعش در حال از هم پاشیدن است.
گرچه مقامات هشدار می‌دهند اقدامات نظامی همچنان تا مدتی ادامه خواهد یافت، آن‌ها به طور کلی درباره پیشرفت و شتاب گرفتن روند شکست داعش خوشبین هستند.
داعش حالا و پس از ماه‌ها نبرد خیابانی سخت، کنترل بخش بزرگی از شهر موصل را در عراق از دست داده است و در سوریه نیز عمدتاً در شهر رقه — مرکز اصلی این گروه تروریستی — منزوی شده است.
جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا و همتای دانمارکی وی «کلاوس جورج فردریکسون» در زمره سران ارشد 15 کشوری هستند که در نشست روز سه‌شنبه شرکت می‌کنند.
متیس پیش از رسیدن به دانمارک در این خصوص به خبرنگاران گفت: «قصد داریم به آینده نگاه کنیم و ببینیم به چه چیز دیگری نیاز داریم.»
هزاران تروریست خارجی همچنان در عراق و سوریه حضور دارند و اعضای ائتلاف ضد داعش — به خصوص کشورهای اروپایی — خود را برای رویارویی با این افراد که به کشورهایشان باز می‌گردند آماده می‌کنند.
به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، پلیس بین‌الملل از زنده بودن 14 هزار تروریست خارجی که به سوریه سفر کرده اند خبر می‌دهد. بیشتر این افراد اهل تونس و عربستان سعودی هستند. به گفته این مقام که نخواست نامش فاش شود، هزاران نفر از اروپا به سوریه سفر کرده اند و کشور مبدأ حدود 100 نفر از آن‌ها نیز دانمارک بوده است.
پلیس بین‌الملل به ائتلاف ضد داعش پیوسته است و شصت و هشتمین عضو آن محسوب می‌شود. این ائتلاف، پاییز سال 2014 کار خود را آغاز کرد.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала