تغییر استراتژی آمریکا در افغانستان

© AFP 2023 / Wakil Kohsarتغییر استراتژی آمریکا در افغانستان
تغییر استراتژی آمریکا در افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا ممکن است درهفته های آینده ، نقش نظامی خود را در افغانستان تقویت نماید.

به گزارش اسپوتنیک ، روز دوشنبه روزنامه واشنگتن پست به نقل از نماینده ی دولت آمریکا این خبر را منتشر کرد.
مشاوران عالی رتبه سیاست خارجی رئیس جمهور ترامپ ، تغییرات جدی استراتژی در افغانستان را پیشنهاد داده اند که باعث می شود آمریکا به طور موثربه روند تعقیب جنبش طالبان بازگردد.
در این پیشنهاد نشان داده می شود که « طرح جدید،منوط به تصویب و تائید ترامپ است، نقش نظامی گسترده آمریکا را در چارچوب تلاش های وسیع تر مد نظر دارد و هدفش این است که طالبان مطمئن به خود را پشت میز مذاکره بنشانند.»
این روزنامه به نقل از یک مقام نوشت ، استراتژی جدید ، نتیجه اجرای آنالیز اوضاع بوده، و تلاش های ترامپ برای تغییر اوضاع وخیم در افغانستان مسبب آن است.
در این مقاله خاطر نشان می شود که در نتیجه ، تصمیم مربوط به اجرای استراتژی توسط پنتاگون گرفته می شود نه کاخ سفید. تاکید می شود که در این سند تعداد ارتش آمریکایی در افغانستان مشخص خواهد شد. توسعه اختیارات برای بمباران شبه نظامیان طالبان نیز مد نظر است. همچنین محدودیت جابه جایی مشاورین نظامی آمریکایی در جبهه های نبرد که توسط اوباما تصویب شده بود، لغو می شود.

این روزنامه می نویسد: «به گفته ی مقامات رسمی، فعلا مشخص نیست که آیا ترامپ از آن حمایت می کند یا خیر. برای آنکه تا به امروز در خصوص طولانی ترین جنگ آمریکا و توسعه نقش نظامی آمریکا در افغانستان کمتر صحبت کرده است.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала