پوتین: رشادت و قهرمانی مردم در جنگ بزرگ میهنی هیچگاه فراموش نخواهد شد

© Sputnik / Aleksey NikolskyiПрезидент РФ Владимир Путин на военном параде в честь 72-й годовщины Победы в ВОВ
Президент РФ Владимир Путин на военном параде в честь 72-й годовщины Победы в ВОВ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین امروز در جشن پیروزی جنگ بزرگ میهنی اظهار کرد : «قهرمانی و رشادت مردم در طول سال های جنگ بزرگ میهنی هرگز فراموش نخواهد شد».

وی در سخنرانی خود به مناسبت رژه پیروزی گفت: «ما هیچگاه فراموش نخواهیم کرد که آزادی اروپا و صلحی که سال ها انتظارش را می کشیدیم توسط پدران و پدربزرگان و پدران ایشان حاصل شده است. مارشال ها و افسران و سربازان و پارتیزان ها، نیروهای زیرزمینی و پیران و کودکان و مردم از اقوام و اصناف مختلف در این پیروزی سهیم هستند. تمامی آنها با صبر و تحمل این آزمایش سخت را در جنگ جهانی دوم پشت سر گذاشتند».

رهبر روسیه به قهرمانی کهنه سربازانی اشاره کرد که سهمی عظیم در پیروزی داشتند. به گفته وی، در زمان جنگ جهانی مردم بدون خواب و آسایش در کارخانه ها و بیمارستانها کار می کردند، سربازان در تانک ها آتش می گرفتند و در سرما جان می دادند، اما در سنگرها خود را سپر دوستانشان می کردند.

پوتین در ادامه اعلام یک دقیقه سکوت کرده و سپس گفت: «امروز ما در مقابل کسانی که از جنگ بازنگشتند و در مقابل یادبود پسران، دختران، پدران، مادران، پدربزرگها و اجدادمان، مردان و زنان، برادران و خواهران و همرزمانمان و دوستان و خویشانمان که در این پیروزی سهم داشتند سر تعظیم فرود می آوریم. به خاطر کهنه سربازانی که ما را ترک کرده اند غمگین هستیم.» 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала