صحبت از قهرمانی نازیسم در دنیا مجاز نیست

© Sputnik / PervantsevПробитые осколками каски советских солдат
Пробитые осколками каски советских солдат - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، تمامی کشورهای دنیا باید جلوی نئوفاشیسم و شوونیسم را گرفته و مانع از تلاش ایشان برای ورود به تاریخ شوند.

سفرای کشورهای مستقل همسود در واشنگتن به مناسبت روز پیروزی این سخنان را مطرح کردند. سرگی کیسلیاک سفیر روسیه در امریکا و همچنین سفرای ارمنستان، بلاروس، ترکمنستان، قرقیزستان زیر این نامه را امضا کرده اند.

در متن نامه آمده است: «ما اجازه بازنویسی تاریخ و تحریف و بازنگری نتایج جنگ جهانی دوم را نداده و این اقدام را محکوم می کنیم. ما معتقدیم که هر گونه تلاش برای قهرمان جلوه دادن نازیسم و ناسیونالیسم جنگجو مجاز نیست. ما اعتقاد داریم که همه کشورها باید در تمام دنیا جلوی توسعه نئوفاشیسم، شوونیسم و نفرت بر اساس دین و ملی گرایی و بروز هر شکل از بیگانه هراسی را بگیرند».

به گفته این پنج سفیر، مردم کشورهایشان جنگی را به یاد دارند که نتیجه آن گرسنگی، بمب و مرگ و اعداد وحشتناک کشته شدگان بود که جان میلیون ها نفررا گرفت. ایشان تاکید می کنند: «ما هیچ گاه پیروزی را بین خودی و بیگانه تقسیم نکرده ایم و همیشه کمک های متحدینمان یعنی ایالات متحده امریکا، بریتانیا، فرانسه و دیگر دول عضو ائتلاف ضدهیتلری و آنتی فاشیست های اروپا را به خاطر داریم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала