روبان "گئورگی" سمبل پیروزی سال 1945 (عکس)

© Sputnik / Vitaliy Belousovروبان "گئورگی" سمبل پیروزی سال 1945 (عکس)
روبان گئورگی سمبل پیروزی سال 1945 (عکس) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روبان گئورگی همه ساله در خیابان های شهرهای روسیه پخش می شود. رنگ روبان، مشابه ی نوار مدال گئورگی مقدس و یکی از باارزش ترین مدال های نظامی در روسیه است. طی بیش از 200 سال، افرادی که به خاطر شجاعت در میدان های نبرد این مدال را دریافت کرده اند. رنگ سیاه و نارنجی، نماد دود و شعله های آتش است.

به گزارش اسپوتنیک، نوار گئورگی" حدود 13 سال است که میلیون ها روس ساکن روسیه دیگر کشورهای جهان در روز 9 می به دست و یا کیف های خود گره می رنند. نوار پارچه ای نارنجی - سیاه رنگی است که داوطلبین در خیابان های شهرها پخش می کنند. این روبان را می توان نماد همبستگی و سمبل عظمت و قدرت روسیه دانست که مردم اتحادیه جماهیر شوروی برای پیروزی در جنگ جهانی دوم بر آلمان های نازی جنگیدند و در حدود 27 میلیون نفر نیز در این راه جان خود را از دست دادند.
روبان گئورگی، یکی از بخش های جدانشدنی مدال های نظامی روسیه می باشد. برای نخستین بار این روبان بر لباسهای نظامی با نشان گئورگی مقدس در سال 1769 میلادی ظاهر شد. از آن زمان تا کنون در روسیه این نوار نشانه شجاعت جنگی است. در سالهای جنگ جهانی دوم، از این نوارها در مدال های افتخار استفاده شد.

 


 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала