گزارش و تحلیل

شمشیر کشیدن ممکن است دست را ببرد

© YouTube / WSTمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاهزاده محمد بن سلمان ولی ولیعهد عربستان سعودی اخیرا نه فقط برای ایران بلکه برای کل شیعیان منطقه شمشیر کشیده تا بتواند در مبارزات داخلی برای جانشینی پادشاه دست بالا را داشته باشد.

فکر نمی کنم وی فراموش کرده که بیش از 30% شهروندان عربستان سعودی را شیعیان تشکیل می دهند در حالی که در بیش از شصت درصد ساکنان منطقه اطراف عربستان سعودی شیعه مذهب می باشند.
هر از گاهی به دلیل شرایط بحرانی داخلی در عربستان سعودی و اختلافات شدید میان هیات حاکمه بر سر جانشینی ملک سلمان شاهد نوعی کودتای درون حکومتی می باشیم و هنوز یک هفته به برکناری تعداد زیادی از مقامات عربستانی نگذشته که بن سلمان این سخنان را بر زبان می آورد.
امری که بوضوح نشان می دهد وی می خواهد نشان دهد که یک شاهزاده دلیر ومقتدر می باشد و اگر به حکومت برسد تلاش خواهد کرد همه آنهایی که وهابی ها به عنوان رافضی می شناسند را قتل عام خواهد کرد.
نمی توان تاثیر ملاقات یک ماه پیش این شاهزاده سعودی با ترامپ را در این معادله نادیده گرفت و با توجه به اینکه ترامپ تصمیم دارد در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی سفر کند می توان متصور بود که ایالات متحده از ناپختگی این سیاست مدار جوان سوء استفاده کرده و وی را تشویق کرده تا چنین موضع تندی بر علیه ایران اتخاذ کند.
همانگونه که همه می دانند عربستان سعودی به ادعای خودش هفتصد ملیارد دلار پول در بانک های ایالات متحده دارد و قطعا دولت تازه ایالات متحده برای این پول ها نقشه هایی دارد.
قطعا دولت جدید ایالات متحده می خواهد با فروش تسلیحات بنجل خود به عربستان سعودی بخش عمده این پولها را مصادره نماید وبرای اینکه شرایط خرید این تسلیحات به وجود آید شاهزاده سعودی را تشویق کرده اند تا بر طبل جنگ بنوازد.
شاهزاده ای که هنوز از تجربه جنگ یمن درس نگرفته و فکر می کند همانگونه که با یمن وارد جنگ شد می تواند با ایران وشیعیان وارد جنگ شود.
ایران هم وی را در حدی ندانسته که یک شخصیت سیاسی همسطح بخواهد پاسخ او را بدهد و با شکایت به سازمان ملل خواسته خوی ددمنشانه خاندان سعودی را نشان دهد.
البته مسئولین نظامی ایرانی به سعودی ها یادآوری کرده اند که اگر شمشیر خود را برای ایران از غلاف بیرون بکشند ممکن است اشتباهی دست خودشان را ببرند و ایران حد اقل کاخ های شیشه ای آنها را بر سرشان خراب خواهد کرد.
عربستان سعودی سالهاست با ایران بصورت غیر مستقیم در جنگ می باشد و از قبل از انقلاب در ایران به دنبال توطئه بر علیه ملت ایران بود و بعد از انقلاب هم با حمایت از عراق در اصل مسبب جنگ عراق و ایران بود.
در عراق و سوریه و یمن و… هم هر آنچه در توان دارد بر علیه ایران استفاده کرده ولی همه تلاش هایش در قبال ایران با ناکامی مواجه بوده و هست و خواهد بود.
کینه وهابی ها نسبت به شیعیان نیز به بیش از 200 سال پیش زمانی که در اولین فرصت وهابی ها به کربلا حمله کردند و شیعیان را قتل عام نمودند بر می گردد.
نکته ای که شاهزاده محمد از تاریخ نیاموخته این است که طی دویست سال گذشته سه بار حکومت خاندان وی نیست و نابود شده و مجددا توسط انگلیسی ها در آن زمان به قدرت بازگشته اما ایران پا برجا مانده و تعداد شیعیان در منطقه افزایش یافته.
سعودی ها هنوز متوجه نشده اند که چه بخواهند چه نخواهند مجبور هستند باهمسایگان خود بسازند و همزیستی داشته باشند و تصور اینکه بتوانند روزی یکی یا تعدادی از همسایگان را حذف کنند یک رویای خام بیشتر نیست.
ایالات متحده که بیش از هزار برابر از عربستان سعودی قدرتمند تر می باشد نتوانست چند صباحی در افغانستان و یا عراق نفس راحت بکشد چه رسد به عربستان سعودی و آن هم در قبال ایران.
همچنین تاریخ نشان داده همه آنهایی که روزی بر علیه ایران ایستادند نیست و نابود شدند اما ایران و ایرانی ها قدرت مند تر شدند.
اگر قبول ندارند به فرجام صدام حسین نگاه کنند، وی هم روزی کلی از این حرف ها می زد و برای ایران شاخ و شانه می کشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала