اتصال شبکه بانکی ایران به ژاپن و روسیه

© Flickr / Blondinrikard Fröbergاتصال شبکه بانکی ایران به ژاپن و روسیه
اتصال شبکه بانکی ایران به ژاپن و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ایران با اعلام اینکه در چند ماه آینده شبکه بانکی ایران و روسیه به یکدیگر متصل می شوند، گفت که اقدام های فنی برای ایجاد اتصال بانک های ایران و ژاپن به پایان رسیده و تنها امور مربوط به انعقاد قرارداد با ژاپن باقی مانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام‌جم آنلاین، ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ایران با بیان اینکه رایزنی درباره اتصال شبکه بانکی ایران و روسیه برای استفاده از ظرفیت کارت های بانکی در دو کشور تا چند ماه آینده نهایی می شود، گفت: رایزنی های ایران برای اتصال به نظام های بین المللی و برقراری این اتصال ها با کشورهایی که از شبکه ملی پرداخت برخوردارند، اولویت و سهولت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه روسیه همچون ایران از یک شبکه ملی اطلاعات پرداخت برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که اتصال بانک های ایران و روسیه در چند ماه آینده نهایی شود.
حکیمی از ژاپن به عنوان دیگر کشوری یاد کرد که رایزنی ها برای اتصال بانک های ایران به آن در مراحل پایانی قرار دارد.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: اقدام های فنی برای ایجاد این اتصال به پایان رسیده و تنها امور مربوط به انعقاد قرارداد با ژاپن باقی مانده است.
حکیمی درباره اتصال شبکه بانکی ایران به جمهوری آذربایجان و عراق جهت ارایه خدمات بانکی برای گردشگران این کشورها اظهار کرد: پیگیری اتصال به این کشورها به دلیل آنکه جمهوری آذربایجان و عراق فاقد شبکه ملی پرداخت هستند، به کندی پیش می رود.
وی همچنین به رایزنی های بانک مرکزی با چینی ها برای استفاده از ظرفیت کارت های بین المللی پرداخت و گفت: گفت و گو با طرف های چینی با توجه به اینکه این کشور نیز دارای شبکه ملی پرداخت است، در دستور کار قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала