روس ها نقش استالین را در رهبری طی سال های جنگ تایید می کنند

© Sputnik / Alexey MalgavkoПраздничный салют в честь 71-й годовщины Победы в ВОВ в Омске
Праздничный салют в честь 71-й годовщины Победы в ВОВ в Омске - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، نیمی از مردم روسیه تاکید کردند که نقش استالین به عنوان رهبر کشور در دوران جنگ میهنی مثبت بوده است.

بنیاد مطالعات افکار عمومی در نظرسنجی های انجام گرفته تاکید کرد که نیمی از مردم روسیه 55% نقش استالین به عنوان رهبر کشور در دوران جنگ میهنی را مثبت ارزیابی می کنند. طبق این نظرسنجی ها 55% مردم باور دارند که استالین در پیروزی جنگ میهنی نقش مثبت داشته و 19% خلاف این نظر را دارند.

به اعتقاد بیشتر افراد حاضر در نظرسنجی ها (69%)، تاریخ جنگ میهنی در روسیه امروز کاملا عینی بازنویسی شده، اما 18% خلاف این نظر را داشته و آن را منطبق بر واقعیات نمی دانند. در عین حال یک سوم افراد 39% معتقدند که تاریخ جنگ به نسبت دوران حکومت شوروی بیشتر بر حقیقت منطبق است، یک چهارم 23% نیز نظر عکس این را داشته و تقریبا 24% می گویند که هیچ تفاوتی بین دو دوره یعنی دوران شوروی و روسیه معاصر نیست.

بیش از نصف شهروندان روس 56% روز پیروزی را یک جشن ملی می دانند و یک سوم 35% آن را جشن دولتی می دانند. 6% نیز این روز را جشن خانوادگی عنوان کرده اند. به گفته 87% افراد حاضر در نظرسنجی های دست کم یک نفر در خانواده آنها در جنگ حضور داشته است.

تحقیقات نشان می دهد که 29% مردم شوروی نسبت با شنیدن عبارت«جنگ بزرگ میهنی» احساس افتخار و میهن پرستی می کنند.

18% مردم با شنیدن این عبارت به یاد قهرمانی، درد و اشک می افتند و 13% احساس شادی پیروزی دارند. بیشتر افراد در این نظرسنجی ها (79%) گفته اند که در برنامه های روز پیروزی شرکت می کنند و 18% حاضر به شرکت در برنامه ها نیستند.

این نظرسنجی روز 2 مه باحضور یک هزار و پانصد نفر از 104 منطقه کشور انجام گرفته است. ضریب خطای نظرسنجی 3،6% است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала