گزارش و تحلیل

امنیت انفورماتیک

© AP Photo / Maxim Marmurشرکت انرگو ماش
شرکت انرگو ماش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصص روس در باره روش تأمین امنیت انفورماتیک روسیه تعریف کرد.

طراحی  موشک حامل ابر سنگین  یکی از  مهمترین اهداف  صنعت روسیه است که اجرای آن  باعث تأمین  امنیت انفورماتیک فدراسیون روسیه خواهد شد. بوریس کاتورگین،  که از  سال 1991 تا 2005 میلادی مدیر عامل  شرکت « انرگوماش»  بود در مصاحبه با « اسپوتنیک» در این خصوص  تعریف کرد.

ایگور کوماروف رئیس «روس کسموس» گفته بود که  ساخت موشک ابر سنگین «آنگارا- А5В »  هدف خاصی را در نظر ندارد.

کاتورگین در این خصوص گفت: « با کمک موشک ابرسنگین می توان به اهداف زیادی نایل آمد — تأمین امنیت  انفورماتیک، تحقیقات علمی و  تسخیر فضای کیهانی  فراتر از مدارهایی  که امروزه به آن ها دسترسی پیدا کردیم».

به عقیده متخصص روسیه موشک ابرسنگین برای  پاکسازی  مدار از دستگاه های  فضایی  و  رفع خطر شهاب سنگ ها لازم خواهد شد.

« مدار ثابت پر از آشغال های فضایی شده است  که باید آن ها را از آنجا جمع کرد.  همانا برای این هدف ، باید  موشک حامل ابرسنگین ساخته شود که بتواند باقیمانده دستگاه های فضایی  را  یا به فضای دور کیهانی براند و یا  به جو زمین بفرستد تا آن ها در آنجا بسوزند.  از اینرو نیاز به چنین موشکی  فوق العاده زیاد است».

موشک ابر سنگین « آنگار — А5В »  — نوع دیگر جدیدترین موشک مافوق سنگین  « آنگارا —آ5» است. انتظار می رود که موشک بتواند تا  37 و نیم  تن بار مفید  را به مدار  اطراف زمین حمل کند.  مطابق با آخرین اطلاعات، آزمایش موشک ابرسنگین « آنگارا — А5В » ممکن است در سال 2027 میلادی در پایگاه فضایی « واستوچنی» آغاز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала