هرگز هات داگ نخورید!

© Fotolia / Von Lieresهرگز هات داگ نخورید!
هرگز هات داگ نخورید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مواد چربی و نمک فراوانی در یک ساندویچ هات داگ، بیش از حد انتظار شما وجود دارد. مصرف ساندویچ هات داگ باعث برور بیماری سرطان روده بزرگ می‌شود و پیری زودرس را به دنبال دارد و چربی بالای آن افراد را چاق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، خوردن ساندویچ هات داگ اعتیاد آور است و یک وابستگی در افراد ایجاد می‌کند. به همین امر نگرانی‌هایی را برای متخصصان امر تغذیه و مسئولان ذیربط به وجود آورده است.

هات داگ چیست؟ یک هات داگ در واقع از سوسیس و کالباس تهیه شده است. از سوی دیگر برای خوش طعم کردن به آن مقداری ادویه و به خصوص فلفل زده می‌شود.

از آن جا که اولین بار از گوشت سگ برای تهیه هات داگ استفاده شد با این نام شناخته شد. این ساندویچ برای اولین بار بوسیله یک قصاب آلمانی به نام چارلز فلتمن در سال ۱۸۷۱ میلادی تهیه گردید.  

در تهیه ساندویچ هات داگ سوسیس و کالباس از گوشت خوک، گاو، بوقلمون و یا مرغ استفاده می‌کنند که طعم دهندهای چون سیر، نمک و فلفل زیادی دارد.

خوردن ساندویچ هات داگ خطر ابتلای افراد به سرطان کورکتال را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و به دلیل سدیم و چربی بالای آن بیمارانی که دچار بیماری فشار خون هستند از مصرف آن خود داری کنند.

برخی مراکز تهیه هات داگ نیز، از نیترات سدیم به عنوان مواد نگهدارنده در برابر انواع عفونت‌های باکتریایی در تولید هات داگ استفاده می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала