پایان لیگ شانزدهم فوتبال ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareپایان لیگ شانزدهم فوتبال ایران
پایان لیگ شانزدهم فوتبال ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با قهرمانی و نایب قهرمانی سرخآبی های پایتخت و سقوط تیم های صبای قم و ماشین سازی تبریز به لیگ دسته اول به کار خود پایان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، با برگزاری دیدارهای هفته سی ام و پایانی لیگ برترایران، برخی از آمارهای به جا مانده به خوبی نشان می دهد که عملکرد تیم های مختلف در این دوره از رقابت ها چگونه بوده است.
براین اساس تیم فوتبال پرسپولیس با کسب 20 پیروزی از 30 دیدار خود بیشترین پیروزی را در بین 16 تیم لیگ برتری بدست آورده است. نکته جالب توجه آن است که سرخ پوشان با کسب 6 پیروزی پیاپی (هفته 15 تا 20) لیگ برتر، رکورد بیشترین پیروزی پشت سر هم را بدست آورده اند. رکورد کمترین پیروزی نیز در این فصل در اختیار ماشین سازی تبریز با تنها 3 پیروزی از 30 دیدار است.
از سوی دیگر تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی تنها در 4 دیدار از 30 دیدار خود نتیجه را به حریف شان واگذار کرده اند. رکورد بیشترین شکست نیز در اختیار تیم قعرنشین و سقوط شده ماشین سازی با 20 شکست است. این تیم در 9 دیدار پشت هم (هفته های ششم تا چهاردهم) پشت سرهم شکست خورده است.
همچنین تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با کسب 17 تساوی از 30 دیدار، رکورد بیشترین تساوی را در لیگ برتر از آن خود کرده است.
تیم فوتبال پرسپولیس با 46 گل زده بهترین خط حمله را در فصل جاری داشته است. تیم ماشین سازی نیز با 18 گل زده، ضعیف ترین خط حمله را داشته است. این در حالی است که مهدی طارمی، مهاجم تیم پرسپولیس با به ثمر رساندن 18 گل برای دومین سال پیاپی عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کرده است.
سرخپوشان با دریافت 14 گل بهترین خط دفاعی و ماشین سازی با دریافت 45 گل ضعیف ترین خط دفاعی لیگ شانزدهم را در اختیار داشته اند. فصل گذشته نیز تیم استقلال خوزستان با دریافت 14 گل به قهرمانی رسیده بود.
همچنین در حالی که بالاترین تفاضل گل مثبت در اختیار تیم قهرمان با 22 گل است، تیم قعرنشین جدول تفاضل گل منفی 27 را در کارنامه خود ثبت کرده است.
همچنین سرخپوشان با اختلاف 9 امتیازی نسبت به تیم نایب قهرمان، رکورد جالب توجهی را در کسب عنوان قهرمانی بدست آورده اند. این تیم به طور میانگین از هر دیدار خود 2.2 امتیاز بدست آورده است. سال گذشته تیم استقلال خوزستان با 57 امتیاز به قهرمانی رسیده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала