اوباما در جوانی به خاطر پیشرفت سیاسی از ازدواج با دخترسفید پوست امتناع ورزید

© AP Photo / Yorgos Karahalis/Poolهزینه ی ۴۰۰ هزار دلاری برای سخنرانی اوباما دریک کنفرانس
هزینه ی ۴۰۰ هزار دلاری برای سخنرانی اوباما دریک کنفرانس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما، رئیس جمهور سیاهپوست سابق امریکا در جوانی از ازدواج با دخترسفید پوست امتناع ورزید چون می ترسید وصلت با نژاد دیگر مانع از موفقیت وی در صحنه سیاست شود.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه The Daily Caller این مطلب با استناد به زندگینامه رئیس جمهور سابق امریکا تحت عنوان "ستاره جوان" اعلام کرده که توسط نویسنده ای به نام دیوید هرو نوشته شده است.
شیلا میوش جاگر، دختر دورگه نیمه ژاپنی و نیمه هلندی، دختر محبوب اوباما بود. رئیس جمهور آینده در سال 1986 از این دختر تقاضای ازدواج کرد اما با مخالفت پدر دختر روبرو شد که فکر می کرد اوباما نمی تواند مخارج زندگی خانواده را تامین کند. تصمیم گرفتند عروسی را به تعویق بیندازند و به دنبال آن اختلاف نظرهای نژادی بروز کرد.
در بخشی از کتاب زندگینامه اوباما گفته می شود: "قاطعیت شدید وی برای حفظ پیوند با جامعه سیاهپوستان در تصمیم گیری وی برای رو آوردن به فعالیت سیاسی تاثیر داشت".
پس از اتفاقاتی که برای ریچارد نیوهاوس، سناتور سیاهپوست ایالت ایلینیوز دارای همسر سفیدپوست رخ داد، تردیدهای اوباما در صلاح بودن ازدواج با دختر سفیدپوست بیشتر شد. آخر هرچند ریچارد نیوهاوس خود را سیاستمدار سیاهپوست می دانست، وی را دائما به خاطر سفید پوست بودن همسرش مورد انتقاد قرار می دادند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала