با پیاده روی، خوش اخلاق شوید

© Sputnik / Yevgeniya Novozheninaبا پیاده روی، خوش اخلاق شوید
با پیاده روی، خوش اخلاق شوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیاده روی می تواند به بهبود جریان خون در مغز انسان کمک کند و احساس بهتری در شما ایجاد کند. اکسیژن رسانی در مغز، اخلاق و روحیه شما را بالا می برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، ورزش به بهبود خلق و خو ، از سوی دیگر روحیه بالا در انسان کمک می کند. ورزش ضربان قلب و جریان هورمون های ایجاد کننده احساس خوب در بدن را افزایش می دهد.

پژوهشگران در دانشگاه نیو مکزیکو هایلندز، مطالعه روی آثار همودینامیک (حرکت خون) را با رکاب زدن دوچرخه آغاز کرده و سپس شرایط دویدن را بررسی کردند. آنها دریافتند که هم دوچرخه سواری و هم پیاده روی جریان خون مغزی را افزایش می دهند.

زیرا شما با گذاشتن هر گام روی زمین یا فشار روی پدال دوچرخه شریان ها بدن خود را منقبض می نمایید، در نتیجه موجی از خون به مغز ارسال می شود. افزایش جریان خون به مغز، حس و حال خوبی در انسان ایجاد می کند.

دانشمندان برای بررسی تاثیر پیاده روی بر خلق و خوی انسان، 12 مرد جوان سالم را انتخاب کردند و دستگاه های نظارت قلب و فراصوت را به آنها متصل کردند، در شرایطی که روی یک تردمیل پیاده روی می کردند. مشخص شد که حتی پیاده روی معمولی نیز به افزایش جریان خون به سمت مغز کمک می کند.

پژوهشگران بر این باورند که افزایش جریان خون و در نتیجه اکسیژن به سمت مغز ممکن است به پاکسازی مغز کمک کند. در نتیجه این امر موجب شکل گیری احساس خوب و یک حس سلامت کلی در بدن می گردد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала