جانشین ولیعهد عربستان سعودی: چطور با ایران که منتظر ظهور مهدی موعود است مذاکره کنیم؟

© AP Photo / Hassan Ammarجانشین ولیعهد عربستان سعودی: چطور با ایران که منتظر ظهور مهدی موعود است مذاکره کنیم؟
جانشین ولیعهد عربستان سعودی: چطور با ایران که منتظر ظهور مهدی موعود است مذاکره کنیم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاهزاده محمد بن سلمان ، جانشین ولیعهد عربستان سعودی گفتگو با ایران را رد کرد و ایران را متهم نمود که در حال توطئه چینی علیه جهان اسلام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران، شاهزاده محمد بن سلمان در مصاحبه ای با شبکه اول "ام بی سی" درباره موضوعات مختلف مربوط به عربستان سعودی و تحولات منطقه نظر داد.
شاهزاده محمد بن سلمان پسر ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی است. او هم اکنون مقام های جانشین ولیعهد، وزیر دفاع و رئیس دفتر پادشاه را برعهده دارد. او همچنین مسئول اجرای چشم انداز سال 2030 عربستان سعودی است.
جانشین ولیعهد عربستان سعودی به این سوال که آیا عربستان سعودی آماده گفتگوی مستقیم با ایران است پاسخ داد: گفتگو با قدرتی که به دنبال برنامه ریزی برای بازگشت مهدی منتظر است چگونه ممکن است. چگونه می توان با آنها تفاهم کرد؟ براساس منطق ایران، مهدی منتظر خواهد آمد و باید زمینه مناسب برای ظهور او را از طریق سیطره بر جهان اسلام فراهم کرد.
وی خاطر نشان نمود: چگونه با (حکومتی) می توان به تفاهم رسید که دارای ایدوئولوژی افراط گرایانه ای است که در قانون اساسی این کشور و وصیت نامه (امام) خمینی نیز آمده است که باید بر مسلمانان جهان سیطره داشته باشند و به گسترش مذهب وِیژه خود یعنی جعفری دوازده امامی در همه بخش های جهان اسلامی اقدام کنند تا مهدی منتظر، ظهور کند. من چگونه آنها را قانع کنم. چه منافعی میان ما و آنها وجود دارد. چگونه با آنها تفاهم کنم؟
جانشین ولیعهد سعودی شرح داد: هدف اصلی (حکومت) ایران رسیدن به قبله مسلمین است. منتظر نخواهیم ماند تا درگیری به عربستان سعودی برسد بلکه کاری می کنیم که درگیری در ایران باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала