تیلرسون: گفتگوی پوتین و ترامپ سازنده بود

© Sputnik / Sergey GuneevГосударственный секретарь США Рекс Тиллерсон
Государственный секретарь США Рекс Тиллерсон - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا درباره گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت:" این گفتگو سازنده بود. روسای جمهور بطور مفصل تبادل نظر کردند. ببینیم نتیجه چه خواهد بود".

به گزارش اسپوتنیک، دراین گفتگو به چگونگی مبارزه مشترک با تروریسم در خاورمیانه از جمله سوریه توجه خاصی نشان داده شد. طرفین قرار گذاشتند وزیران خارجه روسیه و آمریکا به گفتگو پرداخته و راه های تقویت آتش بس در سوریه را جستجو کرده و روسای جمهور خود را بطور ضربتی در جریان رویدادهای مربوطه قرار دهند.
دو رهبر ابراز عقیده کردند که رنج های سوری ها بیش از حد زیاد شده و وقت قطع خشونت فرار رسیده است. به گفته سخنگوی کاخ سفید، طرفین همچنین ایجاد نواحی امن و تنش زدایی شده در سوریه برای برقراری صلح پایدار در راستای اهداف بشر دوستانه را مورد بحث قرار دادند.علاوه بر این ترامپ قول داد که امریکا هیئت خود به مذاکرات صلح روزهای 3 و 4 ماه مه در آستانه اعزام کند.همچنین درباره اوضاع در شبه جزیره کره صحبت شد. پوتین به کاهش تنش در این منطقه فرا خواند. طرفین قرار گذاشتند به جستجوی راه حل دیپلماتیک برای این بحران بپردازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала