انفجار در کاروان نظامیان آمریکایی در افغانستان

© AP Photo / Rahmat Gulانفجار در کاروان نظامیان آمریکایی در افغانستان
انفجار در کاروان نظامیان آمریکایی در افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات شرق افغانستان در خصوص حمله انتحاری به یک کاروان خودروهای نظامیان در شهرستان «بتی کوت» ولایت ننگرهار خبردادند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری تسنیم به نقل خبریال اطلاع داد: «عطاء الله خوگیانی»سخنگوی والی ننگرهار اعلام کرد کاروان نظامیان آمریکایی در منطقه «باریکاب» شهرستان بتی‌کوت در ولایت ننگرهار هدف قرار گرفته است.
وی گفت که در این حمله به سربازان آمریکایی آسیبی نرسیده است.
«ذبیح‌الله» مجاهد سخنگوی طالبان ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این حمله مدعی شد که یک خودروی زرهی نیروهای آمریکایی منهدم و 6 سرباز دیگر نیز کشته شده‌اند.
سروان «سالوین» مسئول مطبوعاتی نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان به «صدای‌آمریکا» گفته که در این حمله یک خودروی زرهی نیروهای ائتلاف خسارت دیده است ولی هیچ سرباز آمریکایی زخمی و یا کشته نشده است.
از طرف دیگر گروه تروریستی افراد وابسته به داعش نیز مدعی شدند که حمله خودروی بمب گذاری شده به کاروان نظامی نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان از سوی این گروه صورت گرفته است.
ماه گذشته نیز خودروی زرهی حامل سربازان آمریکایی در نزدیکی شهر «جلال‌آباد» مرکز ولایت ننگرهار هدف انفجار مین مغناطیسی قرار گرفته بود که دست‌کم 3 زخمی برجا گذاشت.
از آغاز سال میلادی جاری دست‌کم 11 سرباز آمریکایی کشته و چهار سرباز دیگر نیز زخمی شده‌‌اند.حملات انتحاری پس از مین‌های ‌کنارجاده‌ای عامل بیشترین تلفات سربازان خارجی در افغانستان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала