آمریکا به دنبال همکاری با چین در باره برنامه هسته ای کره شمالی است

© AP Photo / The Philadelphia Inquirer / David Swansonآمریکا به دنبال همکاری با چین در باره برنامه هسته ای کره شمالی است
آمریکا به دنبال همکاری با چین در باره برنامه هسته ای کره شمالی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا اظهار داشت که واشنگتن با کشور چین در باره برنامه هسته ای کره شمالی همکاری می کند و قصد دارد با همکاری چین به انزوای اقتصادی و دیپلماتیک کره شمالی شدت بخشد.

به گزارش "اسپوتنیک"، مایک پنس امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس با بیان اینکه با برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی تهدید امنیتی برای متحدان آمریکا در منطقه ایجاد شده است، گفت: "با کشور چین درباره برنامه هسته ای کره شمالی همکاری می کنیم. رئیس جمهور ترامپ نیز گفته است که با همکاری چین باید به انزوای دیپلماتیک کره شمالی شدت بخشیم".
وی تاکید کرد: "وزیر خارجه آمرکا نیز پیشتر گفته بود که چین باید تلاش های بیشتری برای حل موضوع کره شمالی به کار برد".
معاون رییس جمهور آمریکا بار دیگر خاطر نشان کرد که دوران صبر راهبردی آمریکا در قبال کره شمالی تمام شده است، و افزود: "برای مقابله با کره شمالی تمام گزینه ها روی میز است".
تنش ها در شبه جزیره کره پس از آن به اوج خود رسیده که نگرانی ها نسبت به آزمایش هسته ای جدید کره شمالی یا شلیک موشک های بیشتر افزایش یافته و ترامپ در پاسخ تهدید کرده است که حاضر است به صورت یک جانبه برای حل این مشکل اقدام کند.
آمریکا یک گروه دریایی به فرماندهی ناو هواپیمابر "کارل وینسون" را به آب های شبه جزیره کره اعزام کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала