5 نشان کمبود ویتامین در بدن شما

© Photo / Pixabay5 نشان کمبود ویتامین در بدن شما
5 نشان کمبود ویتامین در بدن شما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمبود ویتامین ها و مواد معدنی موجب مشکلات سلامت جدی در بدن می گردد و گاها" حتی به مرگ ختم شود. در حقیقت، زمانی که بدن با کمبود مواد مغذی مواجه است، کل ساختار آن آسیب می بیند که به عدم تعادل در عملکردهای بدن منجر می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، بیش از یک میلیارد نفر با کمبود ویتامین D مواجه هستند. در واقع عدم تعادل داخلی در بدن باعث ایجاد نشانه های ظاهری در بدن و چهره می گردد، که مشکلات پوستی مختلفی را به همراه خواهد داشت.  

شایع‌ترین نشانه های کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در چهره شامل موارد زیر می باشد:

1 — لب های رنگ پریده

اگر با رنگ پریدگی لب های خود مواجه هستید، این می تواند نشانه ای از کمبود آهن باشد. کمبود آهن در خون به کم خونی و خستگی منجر می شود.

برای افزایش آهن دریافتی خود باید سبزیجات سبز برگ، عدس، شکلات تلخ، اسپیرولینا، اسفناج و کشمش را مصرف نمایید.

 2 — خشکی مو

پدیدار شدن شوره سر و خشکی مو یکی از نشانه های کمبود بیوتین و ویتامین B7 محسوب می شود، که به  طور معمول در نتیجه استفاده از آنتی بیوتیک ها شکل می گیرد.

با مصرف مواد غذایی مانند مغزهای خوراکی، گردو، دانه آفتابگردان، حبوبات، آووکادو و قارچ می توانید به افزایش دریافت این مواد مغذی و پیشگیری از خشکی مو کمک کنید.

3 — پوست به شدت رنگ پریده

کمبود ویتامین B12 می تواند به رنگ پریدگی شدید پوست منجر شود و خستگی نیز یکی دیگر از نشانه های آن است. جدا از مصرف مواد  غذایی حیوانی مانند جگر، گوشت گاو و لبنیات کم چرب، تخم مرغ و پنیرهای فاقد پنیرمایه که سرشار از این ویتامین هستند، شما می توانید پس از مشورت با پزشک از مکمل های ویتامین B12 استفاده کنید.

4 — خونریزی لثه

خونریزی لثه می تواند یکی از نشانه های کمبود ویتامین D باشد. افزون بر این، ممکن است خونریزی از بینی و تورم مفاصل را تجربه کنید. از جمله منابع غذایی خوب برای ویتامین D می توان به گوآوا، بروکلی، فلفل قرمز، کیوی، و توت فرنگی اشاره کرد.

5 — چشم های پف کرده

پف کردگی چشم ها می تواند به کمبود ید اشاره داشته باشد. برای این که میزان ید بیشتری دریافت کنید مصرف سبزیجات دریایی مانند واکامه و کلپ و همچنین نوشیدنی لبنی کفیر، تخم مرغ و لوبیا را افزایش دهید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала