تداوم ادعاهای خصمانه واشنگتن علیه ایران

© AFP 2023 / Carlos Barriaتحریم های جدید غیر هسته ای آمریکا علیه ایران
تحریم های جدید غیر هسته ای آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت که باید با رفتارهای مخرب ایران در منطقه و فراتر از آن مقابله کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، ژنرال هربرت مک مستر در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه واشنگتن علیه ایران پرداخت و ایران را به رفتار بی‌ثبات کننده و غیرسازنده در منطقه متهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد تند رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران در شرایطی که متحدان اروپایی واشنگتن به شدت برای تجارت با تهران تلاش می‌کنند، مدعی شد: اکنون زمان آن است که ایران را عقب برانیم. ایران از رژیم سوریه حمایت می‌کند و در خاورمیانه به دنبال تقویت جایگاه خود از طریق تقویت شبه نظامیان و دیگر گروه‌های مسلح غیرقانونی است.

مک مستر در ادامه ادعاهای خود گفت: شاید متحدان‌مان مایل به وضع تحریم علیه ایران باشند. سیاست آمریکا موجب تقویت ایران در خاورمیانه و فراتر از آن شده است و ما اکنون شاهد نتایج این رویکرد هستیم. آنچه در حال حاضر مهم است، تغییر سیاست در قبال ایران است که شما به دلیل درایت رئیس‌جمهور شاهد آن هستید. از نظر من این یک فرصت بزرگ است تا با رفتار مخرب ایران در منطقه و فراتر از آن مقابله کنیم.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سیاست‌های مداخله‌جویانه و تفرقه‌انگیز آمریکا متحدان منطقه‌ای‌اش در امور داخلی کشورهای منطفه عامل اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در این کشورها و در نتیجه بروز جنگ ناامنی در منطقه است.

این سیاست‌ها ریشه ظهور و توسعه تروریسم در منطقه و جهان است اما مقامات آمریکایی تلاش می‌کنند تا با گرفتن انگشت اتهام خود به سمت کشورمان، ایران را برای این شرایط مقصر جلوه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала