نگرانی مرکل در رابطه باحملات عربستان به یمن

© AFP 2023 / DPA/Oliver DietzeКанцлер Германии Ангела Меркель
Канцлер Германии Ангела Меркель - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدراعظم آلمان در دیدار با مقامات سعودی در خصوص نگرانی‌هایی که در ارتباط با وضعیت حقوق بشر بویژه حقوق زنان و حمله عربستان به یمن وجود دارد، گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در اولین سفر خود در هفت سال اخیر به عربستان سعودی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد و در خصوص مسائلی چون حقوق زنان، جنگ یمن و دیگر موضوعات حساس به آنها اعمال فشار آورد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش کرد، مرکل بعد از نشست‌هایی که در شهر «جده» برگزار شد، به خبرنگاران آلمانی که وی را در این سفر همراهی کرده بودند، گفت که نگرانی‌های حقوق بشری از جمله حقوق زنان را با مقامات سعودی در میان گذاشته است.

بر اساس این گزارش، صدراعظم آلمان اعلام کرد که همچنین درباره جنگ عربستان در یمن نیز بحث‌هایی صورت داده است.

بیش از دو سال است که سعودی‌ها با تشکیل یک ائتلاف به یمن حمله کرده‌اند و مردم بی‌گناه این کشور را بمباران می‌کنند و این تجاوزات سعودی‌ها موجب قحطی در یمن شده است و بنا بر برخی گزارشات، 27 میلیون نفر از مردم یمن به کمک‌های انساندوستانه و حفاظتی نیاز دارند.

مرکل درباره حملات سعودی‌ها به یمن گفت: «اعتقادی به این نداریم که راه‌حل نظامی باید برای این درگیری‌ها وجود داشته باشد».

مرکل بعد از دیدار با پادشاه عربستان، گفت‌وگوهایی را با «محمد بن نایف» جانشین ولیعهد عربستان و همچنین «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان برگزار کرد.

صدراعظم آلمان تصریح کرد که در حین این نشست‌ها به طور خاص درباره مجازات اعدام در عربستان گفت وگو و بحث شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала