عربستان: عوامل حمله تروریستی به مسجد النبی بازداشت شدند

© AP Photo / CHRIS WILKINS عربستان: عوامل حمله تروریستی به مسجد النبی بازداشت شدند
عربستان: عوامل حمله تروریستی به مسجد النبی بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات عربستان سعودی اعلام نمودند که پس از گذشت ماه ها، در بازرسی از یک واحد مسکونی در منطقه النسیم از شهر جده، فرد عامل حمله تروریستی به مسجد النبی را بازداشت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام نمود که نیروهای امنیتی در استان جده با بازرسی از یک واحد مسکونی در منطقه النسیم جده، «حسام صالح سمران الجهنی» مضنون به حمله تروریستی را بازداشت کرده اند.

این مقام سعودی اما در ادامه افزود: در جریان بازرسی نیروهای امنیتی از ساختمان، دو نفر از تروریست ها خود را منفجر کردند.سخنگوی وزارت کشور عربستان ادامه داد: ارتباط این افراد با اقدام تروریستی علیه نمازگزاران مسجد النبی در جولای گذشته از طریق تامین کمربندهای انفجاری و تحویل آن به فرد انتحاری ثابت شده است.
سخنگوی وزارت کشور عربستان تصریح نمود، این کشور تا کنون 46 نفر در ارتباط با عملیات تروریستی علیه مسجد النبی (ص) بازداشت شده اند. از این میان 32 نفر از آنها عربستانی و 14 نفر دیگر دارای ملیت های پاکستانی، یمنی، افغانی، مصری، اردن و سودانی می باشند.
شایان ذکر است، سال گذشته یک فرد انتحاری تیرماه 1395 (جولای گذشته) خود را در اطراف یکی از مراکز امنیتی عربستان سعودی در نزدیکی مسجد النبی در مدینه منوره منفجر کرد.
این فرد انتحاری «عمر عبدالهادی عمر الجعید العتیبی» نام داشت. جوانی 18 ساله اهل و طائف که دولت عربستان می گوید مدت هاست تحت تقعیب نیروهای امنیتی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала