گزارش و تحلیل

لب های تو پر و گوشتی

© Fotolia / Puhhhaلب های سیلیکونی
لب های سیلیکونی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لب های قلوه ای در چه زمانی خطرناک می شوند.

به گزارش « اسپوتنیک» با استناد به مقاله منتشره  در مجله JAMA Facial Plastic Surgery (جراحی پلاستیک « جاما») یک تست کوچک « آن — لاین» به  محققان آمریکایی کمک کرد تا به این نتیجه برسند که  تو پر کردن لب ها معمولا ظاهر شخص را بهتر نمی کند.

سانگ کیم  از دانشگاه  آلاباما  در بیرمنگام « آمریکا»  در این خصوص گفت: «  ما درک می کنیم  که نباید شکل ایده آل لب ها محاسبه شود و از این  محاسبات در تو پر و گوشتی کردن آنها با عمل جراحی استفاده نمود.  خیلی چیز ها روی  شکل و زیبایی لب ها تأثیر می گذارد.  اما متخصصان زیبایی می توانند به  متقاضیان این نوع عمل جراحی با تکیه بر این محاسبات (اندازه و شکل لب)  پیشنهاداتی ارائه بدهند».

ظاهر شخص تأثیر زیادی بر زندگی شخصی و حرفه و  موقعیت اجتماعی وی می گذارد.  دو گروه از محققان  و پژوهشگران بریتانیا در  سال 2011 و 2013 میلادی  به این نتیجه رسیدند که  ضریب هوش افراد زیبا در مقایسه با  افرادی که ظاهر معمولی دارند بطور متوسط  بالاتر است و اغلب در حرفه هایی با آینده درخشان  مشغول به کار می شوند.

این وابستگی باعث آن می شود که  مردان و البته بیشتر زنان  با کمک جراحی پلاستیک ظاهر خود را تغییر بدهند. یکی از محبوب ترین  عمل های جراحی زیبایی،  تو پر کردن لب هاست. اما نتیجه همیشه دلخواه نیست. بسیاری از مردان  بیشتر از لب های زنان قبل از عمل  تا بعد از عمل با « لب های سیلیکونی»  خوششان می آید.

کیم و  دانیئل روسو، همکار وی  جراحی از  کلینیک « چهره واقعی»  در شهر « سیراکوز» (آمریکا) خواستند بدانند چه چیزی باعث چندش مردان  از لب های گوشتی « سیلیکونی» می شود و چطور می توان مرتکب این اشتباه نشد. بدین منظور آنها صد زن و مرد داوطلب را گردهم آوردند و  دهها عکس  لب یک دختر را به آنها نشان دادند که با  کمک ابزار کامپیوتری لبهایش گوشتی و قلوه ای شده بود.

به گفته کیم و روسو، آنها فقط قسمت هایی از  لب را تغییر دادند تا بفهمند کدام قسمت تو پری  لب باعث احساس خوش و یا چندش  مردان و زنان شرکت کننده در تست می شود.

این تست نشان داد  که تغییر  اندازه هر قسمت لب  بر جذابیت صورت  دختر به اشکال متفاوت  تأثیر گذاشت —  تو پر کردن قسمتی از لب  مثلا تمام  لب بالایی  تقریبا هیچگونه  احساس بدی موجب نشد ، در حالی که کمترین تغییر در اندازه لب  در قسمت های دیگر  واکنش  منفی را موجب شد.

عکس العمل بیش از نیمی از شرکت کنندگان در تست نسبت به تو پر کردن  اندازه لب پایین  حتی به اندازه یک میلیمتر  منفی بود. تغییر « فوکُل لب بالایی»  به همان اندازه یک میلیمتر نیز باعث واکنش مشابه شد- بیش از 70 درصد  پرسش شدگان گفتند این لب ها مصنوعی هستند.

به عقیده محققان، این اطلاعات به  متخصصان زیبایی در بهبود کیفیت  خدمات خود و  فرایند های  بهبود چهره کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала