پروژه ساخت هواپیمای مشابه "بوئینگ و ایرباس"، توسط روسیه و چین آغاز گردید

© Sputnik / Iliya Pitalevپروژه ساخت هواپیمای مشابه "بوئینگ و ایرباس"، توسط روسیه و چین آغاز گردید
پروژه ساخت هواپیمای مشابه بوئینگ و ایرباس، توسط روسیه و چین آغاز گردید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و چین اقدام به ساخت یک هواپیمای جدید جهت رقابت با هواپیماهای امروزی بوئینگ و ایرباس نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منبع خبری chinadaily.com.cn، در روز پنجشنبه، شرکت هواپیماهای تجاری چینی (COMAC) از آغاز کار بر روی پروژه ساخت هواپیماهای تجاری گسترده با مشارکت روسیه خبر داد.

علاوه بر این، طرح مشترک در برگیرنده هواپیمای مسافربری جدید نیز می باشد. بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود این هواپیما ها تا 10 سال آینده به تولید برسند.  

این هواپیمای غول پیکر با ظرفیت 280 نفر، با طیف سفر 12000 کیلومتر خواهد بود. این پروژه نشان از تمایل هر دو کشور روسیه و چین برای ورود به بازار تولید هواپیمای بزرگ و غول پیکر، و رقابت با شرکت آمریکایی «بوئینگ» و شرکت اروپایی «ایرباس» برای تولید این نوع هواپیما می دهد.  

مراحل تئوری، تحقیق و بررسی بر تولید موتور این هواپیما در مسکو در حال انجام است، اما مراحل مونتاژ این هواپیما در شانگهای به انجام خواهد رسید.

در نوامبر سال گذشته شرکت هواپیماهای تجاری چینی (COMAC) در نمایشگاه صنعت هواپیما در شهر چوهای، به طور رسمی این پروژه را اعلام نمود.

لی هایئوجینگ، استاد دانشگاه صنعت هوایی در چین در شهر تیانجین، گفت: "ما امیدواریم توسعه و تولید هواپیمای غول پیکر فوق باعث رشد بسیاری از صنایع تولیدی مرتبط در چین گردد. چین می توانند از تجربه روسیه استفاده نماید. با این اقدام، چین سطح عملکرد صنعت حمل و نقل هوایی خود را توسعه و گسترش دهد". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала