کره جنوبی نسبت به باج خواهی آمریکا واکنش نشان داد

© REUTERS / U.S. Department of Defense, Missile Defense Agencyکره جنوبی نسبت به باج خواهی آمریکا واکنش نشان داد
کره جنوبی نسبت به باج خواهی آمریکا واکنش نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره جنوبی درپی اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا شاید از استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک خود جلوگیری کند.

Подвижная пусковая установка THAAD - اسپوتنیک ایران
به عقیده ترامپ، کره جنوبی باید به خاطر استقرارسامانه "تاد" یک میلیارد دلار بپردازد
به گزارش اسپوتنیک، اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صدای اعتراض بسیاری از مردم کره جنوبی را بلند کرده است مردمی که خواستار جلوگیری از استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک کشورشان شده اند.
آمریکا درپی مستقر کردن سامانۀ موشکی تاد در خاک کره جنوبی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی است ولی مسکو و پکن معتقدند که استقرار چنین سامانه ای امنیت ملی روسیه و چین را به خطر می اندازد و وضعیت ناآرام شبه جزیره کره را بدتر می کند.
یون کوان سوک سخنگوی "مون چِه این" نامزد نام آشنای انتخابات ریاست جمهوری آتی کره جنوبی نیز امروز خواستار تعویق استقرار سامانۀ موشکی آمریکایی تاد در خاک کشورش شد.
سوک در مصاحبه با رویترز گفت: دولت کره جنوبی باید فوراً استقرار سامانۀ موشکی تاد را به تعویق بیندازد، و باید منتظر دستور دولت آتی باشد.
ترامپ به تازگی در اظهاراتی گفته است کره جنوبی در ازای استقرار سامانۀ موشکی تاد در خاک خود باید مبلغی تا حدود یک میلیارد دلار به آمریکا بپردازد.
سوک در کنفرانسی خبری گفت: مساله استقرار سامانۀ موشکی تاد باید فوراً و کلاً به دولت آتی واگذار شود زیرا ما دیگر نمی توانیم مسئولیت تصمیمات نسنجیده دولت کنونی را به عهده بگیریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала