گزارش و تحلیل

خشم و سرخوردگی مهاجرین در آلمان

© REUTERS / Michaela Rehleخشم و سرخوردگی مهاجرین در آلمان
خشم و سرخوردگی مهاجرین در آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میزان جرم و جنایات مربوط به تجاوز در آلمان به طور جدی رشد داشته ، اما تعداد دزدی اموال خانه برعکس کاهش یافته است.

. نتایج آمار جرم و جنایت طی سال 2016 که در گزارش پلیس آمده است ، 24 آوریل توسط توماس دی مزه ، وزیر کشور آلمان در برلین ارائه شد. رشد جدی میزان جرائم در وهله اول در قتل های عمدی و غیرعمدی و همچنین در تجاوز و آزار و اذیت جنسی بوده است.
طبق این آمار تعداد مهاجرینی که مظنون به جرم هستند در سال گذشته 52.7 درصد رشد داشته و به تعداد 174438 رسیده است. پیشتر روزنامه " ولت ام زونتاگ" در این باره اطلاع داده بود. براساس اطلاعات آنها ، در بین مظنونین به جیب بری ، تعداد مهاجرین 35.1 درصد و دزدی اموال خانه 11.3 درصد است. این روزنامه می نویسد که مظنونین درگیری با آسیب های شدید فیزیکی ، تجاوز و آزار و اذیت جنسی ، در بین مهاجرین 14.9 درصد و سایر افراد 8.6 درصد است. اطلاعات روزنامه تاکید می کند که این شاخص نشان می دهد ، تعداد مهاجرین و شهروندانی که پناهندگی دریافت کرده اند در ارتباط با سایر شهروندان آلمانی به طور مشخص بیشتر است.
کریستین پفایفر، کارشناس جرم شناسی مشهور در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک گفت: " اول از همه مهاجرین در افزایش میزان جرم و جنایت و تجاوز مقصرند." دلیل آن هم این است که تعداد افراد جوان در سنین 14 تا 30 سال در بین مهاجرین در مقایسه با شهروندان آلمانی بسیار زیاد است.
پفایفر خاطر نشان می کند: " با این ترکیب جمعیتی نمی توان انتظار دیگری داشت." در عین حال وی معتقد است، بین مهاجرینی که از جنگ در عراق، افغانستان و سوریه نجات یافته اند و شانس دریافت پناهندگی دارند و آن افرادی که از آفریقای شمالی یا اروپای شرقی به آلمان آمده اند تفاوت وجود دارد. این جرم شناس می گوید: به دسته دوم به روشنی گفته شد که شما آن افراد مورد نظر ما نیستید. ما کلا شما را نمی خواهیم. بسیار متاسفیم. شما به درستی ایده مرزهای باز را نفهمیده اید. شما نمی توانید در آلمان بمانید، شما باید به خانه هایتان بازگردید.
پفایفر توضیح می دهد: چنین رفتاری باعث خشم و سرخوردگی مهاجرین می شود کسانی که ضمن تحمل محدودیت ها و به جان خریدن خطرات به آلمان آمده اند. در نتیجه چنین حادثه ای رخ می دهد مانند حمله به زنی در شب سال نو در شهر کلن. مهاجرینی که شانسی برای ماندن در کشور ندارند و آینده ای را تصور نمی کنند ، شاخص جرائم مرتبط با تجاوز در مقایسه با کسانی که شانس دریافت پناهندگی دارند به شدت بیشتر است.
پفایفر تاکید می کند که در خصوص جرائم مربوط به تجاوز که توسط آلمان ها صورت گرفته باشد ،کمتر به پلیس اطلاع می دهند. " اگر موریس به ماکس تجاوز کند درصد اعلام آن به پلیس 13.4 درصد و اگر محمد به ماکس تجاوز کند ، 27 درصد است. در عین حال به گفته پفایفر هیچ چیز تعجب آوری در این مسئله وجود ندارد. " در هر کشور جهان در خصوص جرائم خارجی ها بیشتراز هم میهنان به پلیس اطلاع می دهند." درصورتی که جرم توسط هم مهین صورت گرفته باشد ، فرد مجرم و قربانی می توانند با هم صحبت کنند و مسئله را حل و فصل نمایند، به طور مثال با دعوا و آسیب زدن بدون مداخله پلیس به توافق می رسند.
" اما اگر یک فرد از سوریه که حتی کلمه ای به آلمانی نمی داند ، طبیعتا آلمانی به پلیس اطلاع خواهد داد چون در غیر این صورت غرامتی دریافت نخواهد کرد. پفایفر شرح می دهد که موسسه جرم شناسی منطقه ساکسونیا که او قبلا ریاست آن را برعهده داشت ، مسئله ی مذکور را بررسی کرد و از 20000 فرد جوان در این منطقه نظر خواهی نمود. نتیجه: برای خارجی ها دوبرابر بیشتر اطلاع می دهند ضمن آنکه این مسئله بین خود خارجی ها هم مطرح است یعنی " محمد علیه مسعود ، تعداد اعلام جرم ها ده درصد است. اگر ایگور به محمد حمله کند آنوقت 28 درصد است. "
پفایفر خاطر نشان می کند: به طور کلی ما در آلمان در امنیت زندگی می کنیم. و سهم اعظم مهاجرین یعنی بالای 90 درصد افرادی هستند که قوانین را رعایت کرده و جرمی مرتکب نمی شوند. " او خوشبین است و اطمینان دارد که مشکلات مهاجرین کنونی ، برپایه جنبه های فرهنگی است و در آینده ی طولانی مدت برطرف خواهد شد همانطور که برای پیشینیان آنها رخ داد و ما از عهده این کار برآمدیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала