با این مواد غذایی، آب بدن خود را خشک نکنید!

© Fotolia / Azuritaبا این مواد غذایی، آب بدن خود را خشک نکنید!
با این مواد غذایی، آب بدن خود را خشک نکنید! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصرف قهوه، نوشیدنی انرژی زا، آب لیمو، غذاهایی با نمک بالا، با سدیم بالا می تواند در تعادل آب بدن اختلال ایجاد کند و همچنین به کم آبی بدن منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، انجام فعالیت های جسمانی و تعریق می تواند به کم آبی بدن منجر شود. از سوی دیگر مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها منجر به کم آبی شدید در بدن می شود.

فهرست زیر شامل مواد غذایی است که مصرف زیاد آن باعث خشکی بدن و کم آبی می شود:

1 — نوشیدنی های انرژی‌زا

نوشیدنی های انرژی‌زا از محتوای قند بالایی برخوردار هستند که فشار اسمزی بالا در روده ایجاد می کند و موجب کاهش آب می شود. در برخی موارد، مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا می تواند موجب اسهال اسمزی نیز شود.

2 — قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در جهان است که از اثر ادرارآور برخوردار است. مصرف بیش از اندازه قهوه از دست دادن آب بدن را افزایش می دهد و به شکل گیری کم آبی، سردرد و نشانه های دیگر منجر می شود.

3 — غذاهای شور

مصرف بالای سدیم می تواند در تعادل آب بدن اختلال ایجاد کند و همچنین به کم آبی بدن منجر شود. نمک جاذب رطوبت است و همچنین می تواند به احتباس آب و نفخ منجر شود. فست فود و چیپس نخورید.

4 — غذاهای سرخ شده در روغن فراوان

آیا پس از خوردن غذاهایی که در روغن زیاد سرخ شده اند متوجه احساس خشکی در گلو و همچنین تشنگی زیاد خود شده اید؟ دلیل آن این است که به علت روغن بالای آن، بدن شما با کم آبی شدید رو به رو شده است.

5 — رژیم غذایی کم کربوهیدارت (سبزیجات و میوه ها)

اگر رژیم غذایی شما باز مواد غذایی کم کربوهیدارت و سبزیجات تشکیل شده باشد می تواند از دست دادن آب بدن را تشویق کند. زیرا مواد غذایی کم کربوهیدارت به طور معمول از محتوای پتاسیم بالا برخوردار هستند. اگر مصرف کربوهیدارت خود را کاهش می دهید، افزایش مصرف آب روزانه را فراموش نکنید.

6 — رژیم غذایی با پروتئین بالا (غلات، پنیر، حبوبات)

یکی دیگر از دلایل شایع کم آبی بدن انسان دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین است. اگر قصد دارید از کم آبی بدن پیشگیری کنی از مصرف نوشیدنی های پروتئینی غلیظ پرهیز بسیار داشته باشید.

7 — آبلیمو

اگر در مصرف آن زیاده روی کنید می تواند اثری ادرارآور در بدن داشته باشد، که به معنای تکرر ادرار است و می تواند به کم آبی بدن منجر شود. 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала