۶ میلیون نفر در ایران افسرده هستند

© Fotolia / BeeboysГрусть, тоска, депрессия
Грусть, тоска, депрессия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر دفتر سلامت روانی ،اجتماعی ،اعتیاد وزارت بهداشت ایران اعلام کرد ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۲.۷ درصد جمعیت کشور وی به افسردگی مبتلا هستند .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، احمد حاجبی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جشنواره عکس سلامت روان با بیان اینکه در حال حاضر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۲.۷ درصد جمعیت ایران به افسردگی مبتلا هستند، افزود: افسردگی یک بحران جهانی است و در حال حاضر تزدیک به ۳۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به این اختلال خلقی هستند و کشور ما نیز مستثنی نیست.
وی با تاکید بر اینکه افسردگی را جدی بگیریم، ادامه داد: افسردگی اختلال خلقی یک بار پنهان برای کشورهای جهان است و دلایل متعددی برای اینکه سازمان بهداشت جهانی از افسردگی به عنوان اختلال خلقی یاد کند وجود دارد چرا که قریب بر ۳۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به این اختلال خلقی هستند و کشور ما نیز مستثنی نیست.
حاجبی گفت: برخی از افراد که با افسردگی زندگی می کنند از ترس انگ زدن مراحل درمان خود را طی نمی‌کنند و توصیه جهانی همواره بر این تایید داشته است که با بالابردن سواد سلامت روان در جهت درمان این بیماران و جلوگیری از برچسب زدن اقدام کنیم.
مدیر دفتر سلامت روانی ،اجتماعی ،اعتیاد وزارت بهداشت گفت: افسردگی تنها مختص به فرد نیست بلکه خانواده و جامعه را نیز درگیر می‌کند و یکی از پیامد هایش بروز افسردگی خودکشی است که یک میلیون نفر در سال بر اثر افسردگی خودکشی می‌کنند و این آمار در مقایسه با آمارهای فت در اثر جنگ و نزاع بیشتر است.
حاجبی افزود: در دنیا از هر ۱۰نفر یک نفر از خدمات درمانی افسردگی بهره می‌برد که این نسبت در ایران به ازای هر ده نفر سه و نیم نفر است و آمار ها نشان میدهد که شانس دریافت خدمات در انواع خفیف تر این اختلال کمتر است و هر چه اختلالشدت بیشتری پیدا کند شرایط برای دریافت خدمات بیشتر میشود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала