گزارش و تحلیل

در راه حل و فصل سوری، آمریکا پیشنهاد های معقولی ندارد

© Photo / Patrick GrubanЗал Генеральной Ассамблеи ООН
Зал Генеральной Ассамблеи ООН - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اظهارات سرگئی ریابکوف، معاون رئیس دستگاه سیاسی روسیه، واشنگتن از اول،حضورخود در جلسه ژنو توئم با نمایندگان فدراسیون روسیه و سازمان ملل را تأیید نکرده است. کارمند سیاسی روسی به خبرنگاران گفت:"آنها از اوایل شروع گفتگو ها ابراز کردند که به ملاقات سه جانبه آماده نیستند".

به نظر معاون وزیر خارجه، ناهماهنگی جداول ملاقات ها بهانه و فراتر از موضوع است. احتمالا ناهمخوانی معین در برخورد مسکو و واشنگتن به مسایل مورد بحث وجود دارد.
نشست سه جانبه روسیه، ایالات متحده و سازمان ملل پیرامون امور سوریه در 24 آوریل در ژنو تعیین شده بود. لیکن وزارت خارجه ایلات متحده اظهار نمود که هر چند واشنگتن از مذاکرات با روسیه مبنی بر نشستهای بین السوری استقبال می نمایند، فعلا هیچ ملاقات سه جانبه را در نظر ندارد.
ولادیمیر شاپوالوف، معاون رئیس انستیتوی تاریخ و سیاست دانشگاه دولتی تربیت معلم شهر مسکو بر این عقیده است که امتناع واشنگتن از ملاقات سه جانبه، حدسی را تأیید می نماید که موضع ایالات متحده در قبال سوریه هنوز روشن نیست. وی در بخش از مصاحبه با رادیو Sputnik می گوید:


"خودداری واشنگتن، حدسی را تأیید می نماید که موضع ای در وسط نیست. در حال حاضر ایالات متحده فاقد پیشنهادات در چارچوب روند مذاکرات است. از طرف دیگر، چنین پیام، بیانگر برخورد مخرب و ویران کننده به خود روند حل و فصل صلح آمیز است. توجه کنید به گام های نخست مقامات جدید ایالات متحده نسبت به مسئله سوری. نمایش زور و اسلحه از یک طرف و عدول از چارچوب مذاکرات از طرف دیگر است. با همه اینها ، در واقع امتناع از مذاکرات به بحثی راجع به چگونگی مواضع و مقصر بودن کدام از طرفین در سوریه پایان می دهد. روسیه صرف نظر از تعارض ایالات متحده نسبت به نیروهای دولتی سوریه، به روند مذاکرات آماده است، تمایل دارد به ادامه آن و در عمل پیش می برد. ایالات متحده آمادگی خود را نشان نمیدهند. در چنین شرایط باید منتظر بود و صبر کرد تا مقامات آمریکایی تیم خود را تکمیل نموده و بتوانند بطور واضح در این زمینه ابراز نظر کنند نه اینکه چماق موشکی را کشیده با آن تهدید چالاق دادن".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала