گزارش و تحلیل

جنگ سوم جهانی

© AP Photo / Virginia Mayo, Fileگوگل
گوگل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوگل تعداد رکورد پرسش ها مرتبط با جنگ جهانی سوم را به ثبت رساند.

سیستم جستجوگر « گوگل»  تعداد رکورد سوالات  مرتبط با جنگ جهانی سوم را  به ثبت رسانده  است. آلکسی  موخین  کارشناس سیاسی در گفتگو با رادیو « اسپوتنیک»  در این خصوص  توضیح داد.

 در سایت جستجوگر « گوگل» تعداد  سوالات  در باره  درگیری بزرگ جهانی  در  زمینه  تشدید لفاظی  های آمریکا در خصوص  دمشق و پیونگ یانگ  و همچنین  آزمایش « مادر همه بمب» ها در افغانستان افزایش  چشمگیری داشته است.  اگر طی ماه گذشته سوال « جنگ سوم جهانی»  از طرف « گوگل ترندز»- Google Trends-  16 امتیاز از 100 امتیاز را بخود اختصاص داده بود ، در هفته جاری  این سوال به  حداکثر سطح خود از زمان  گشایش  این سرویس جستجو در سال 2004 میلادی رسید.  این سوال  ساکنان  فیلیپین، استرالیا و زلاند نو را بیش از  ساکنان دیگر کشورها نگران می سازد.  جالب آن است که در روسیه  افزایش جستجو در خصوص جنگ جهانی سوم به ثبت نرسیده است.

آلکسی  موخین  مدیر عامل مرکز  اطلاعات  سیاسی  و کارشناس سیاسی  در برنامه رادیو « اسپوتنیک»  این اطلاعات را مورد تفسیر قرار داده گفت: «  آیا شما تا کنون خبری در باره  نیروهای مسلح استرالیا و یا  زلاند نو شنیده اید؟  من چیزی در این باره نشنیدم.  به نظر من همانا این موضوع دلیل نگرانی  ساکنان غیر نظامی این کشورهاست. آنها ناگهان خود را  بی دفاع احساس کردند.  ایالات متحده مقصر  است که  طی سال های طولانی به کل جهان ثابت می کرد که آن کشور ضامن  آزادی ، وجدان جهان و یک ملت استثنایی است.  من گفته های  روسای جمهور  آمریکا و  نمایندگان آنها را بازگویی می کنم.  و همانا این « وجدان جهان»  تصمیم گرفت  « مگا- بمب» را   بر سر افغانستان بیاندازد  و  پایگاه هوایی  سوریه را مورد ضربات موشکی قرار بدهد و با شناوری ناو هواپیمابر یک کشور مستقل  را مورد تهدید مستقیم قرار بدهد.  اینگونه عملکرد در بین مردم و کشورهایی که به ماهیت صلحدوستانه آمریکا  بی چون و چرا باور داشتند  و حالا بشدت از رفتار ایالات متحده مأیوس شده اند، واکنش احساسی شدید را دامن زد».

به عقیده کارشناس سیاسی روسیه  لقب « تجاوزگر» که آمریکایی ها  به روسیه نسبت می دهند، نتیجه دلخواه را برای آنها ببار نیاورده است.

« این نوع القاب دیگر کارگر نیستند.  شما مشاهده کرده اید  که حدود یک ماه — یکماه و نیم است  که استدلالات  در باره «  تجاوز ویژه روسیه»  در اروپا، خاور میانه و کشورهای آسیایی یا باعث خنده  عصبی می شود و یا عصبانیت.  سلاح خبری  که بر ضد روسیه سمتگیری شده بود — متهم کردن روسیه به تهاجم و تجاوزگری- متوجه مبتکران آن می شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала