اولاند:انتخاب نامزد حزب راست افراطی باعث انشقاق فرانسه خواهد شد

© AP Photo / Philippe Wojazerاولاند:انتخاب نامزد حزب راست افراطی باعث انشقاق فرانسه خواهد شد
اولاند:انتخاب نامزد حزب راست افراطی باعث انشقاق فرانسه خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه یک روز بس از برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج آن، نامزد حزب راست افراطی را باعث انشقاق این کشور توصیف کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند گفت: 'مارین لوپن نامزد راست افراطی می تواند خطر بزرگی برای فرانسه باشد و آینده این کشور را به خطر می اندازد. برای در امان ماندن از این خطر، باید بسیج همگانی تشکیل داد.'
رئیس جمهوری فرانسه افزود: 'از دیدگاه من و انتخاب من، امانوئل مکرون است و من به او رای خواهم داد.
اولاند که آخرین روزهای ریاست جمهوری خود را به پایان می رساند و حاضر نشد در این دوره از رقابت ها ثبت نام کند، همچنین درباره پیروزی مارین لوپن و احتمال خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، هشدار داد.
وی که روز گذشته بلافاصله بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات به امانوئل مکرون تبریک گفته بود، همچنین از سیاست های اجتماعی مارین لوپن بر روی زندگی مردم فرانسه ابراز نگرانی کرد و در باره آن هشدار داد.
علاوه بر رئیس جمهور و نامزدهای شکست خورده در دور نخست انتخابات فرانسه، بسیاری از شخصیت های مطرح از مردم خواسته اند در دوم انتخابات به امانوئل مکرون نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری این کشور رای بدهند.
آلن ژوپه وزیر امور خارجه پیشین و عضو جناح راست میانه فرانسه از هواداران این حزب سیاسی خواست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به مکرون رای بدهند.
فرانسوا فیون و آمون نیز از فرانسوی خواستند در دور دوم انتخابات به امانوئل مکرون رای بدهند.
فیون گفت: از هوادارانم و از همه کسانی که در دور نخست به من رای داده اند می خواهم که در دور دوم انتخابات به امانوئل مکرون رای بدهند چرا که حزب حزب راستگرای افراطی جبهه ملی فرانسه(FN) که نامزد آن مارین لوپن است، فقط باعث تفرقه در کشور خواهد شد و باید شکست بخورد.
نتایج روز گذشته انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از جهتی قابل تامل است و آن اینکه برای نخستین بار در جمهوری پنجم فرانسه، نامزد دو حزب اصلی یعنی جمهوریخواهان و سوسیالیست ها به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه پیدا نکردند.
اکنون با راه یافتن مکرون و لوپن به دور دوم انتخابات، دو نامزد یکی موافق ادامه حضور فرانسه در اتحادیه اروپا و دیگری مخالف این موضوع، باید با یکدیگر رقابت کنند و مردم فرانسه باید از این دو یکی را در نهایت راهی کاخ الیزه کنند.
دور دوم رقابت های انتخاباتی فرانسه هفدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала