گزارش و تحلیل

احیای حرکت دست

© Fotolia / Sergey Nivensفناوری جدید در خدمت بشر
فناوری جدید در خدمت بشر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان حرکت را به دستان شخص فلج بازگرداندند.

به گزارش اسپوتنیک» با استناد به  تحقیقات منتشره در  مجله پزشکی  « لانسِت»،  در آمریکا، فناوری جدید  به مرد فلج کمک کرد تا بتواند دستانش را با کمک علایم مغزی حرکت بدهد.

بیل کوچِوار 53 ساله، هشت سال پیش  در نتیجه تصادف رانندگی فلج شد. به نوشته « فایننشل تایمز» ، به برکت تلاش متخصصان  دانشگاه  « کیس وسترن رزرو» در « کلیولند» (ایالت اوهایو آمریکا)،این مرد اولین شخص مبتلا به فلج  دست و پاست  که توانست تا حدودی دستهایش را حرکت بدهد.

در چارچوب تحقیقات ، با کمک ایمپلنت الکترونیکی خاص در قشر مغز کوچِوار، توانستند با کمک علایم مغزی  باعث حرکت دستهای او شوند.  سنسورهای ویژه با کمک  اینترفیس کامپیوتری  به محاسبه سیگنال های مغز  پرداخته و حرکت دست را تحریک می کند. دانشمندان  مکانیزم خاص  اتوماتیک را  به دست بیمار  وصل کردند.

نشریه « لانست» نوشت: «  ما  نتایج تحقیقات انجام شده در رابطه با مرد دچار آسیب مغزی را منتشر می کنیم که توانست دست خود را حرکت بدهد. بیمار با کمک تحریک الکتریکی (FES) توانست دست و مچ دست فلج خود را حرکت بدهد».

باب  کیرش رهبر پروژه در مصاحبه با   روزنامه « فایننشل تایمز»  گفت: «  این پژوهش  برای اولین بار نشاندهنده  رفع  مشکلات پس از آسیب مغزی است و می تواند به احیای حرکت دست و پا بیمار فلج کمک کند».

 به نوشته نشریه مذکور، کوچِوار مجبور شد تمرینات  زیادی  برای محکم کردن عضلات  دستش به انجام برساند.  حرکت دست او فعلا کند است.  مهمترین  دستاورد آن است  که کوچِوار  توانست بدون کمک دیگران غذا بخورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала