محمود احمدی نژاد رد صلاحیت شد

اشتراک
شورای نگهبان قانون اساسی ایران صلاحیت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین این کشور را برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "بی بی سی" بنا به اعلام ستاد انتخابات ایران نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید شده‌ (به ترتیب الفبا) اسحاق جهانگیری، حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف، مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا هستند.
محمد غرضی، نامزد دور قبل انتخابات ریاست جمهوری ایران از جمله چهره‌هایی است که شورای نگهبان صلاحیت او را در این دوره تایید نکرده است.
صلاحیت علیرضا زاکانی و حمیدرضا حاجی‌بابایی، دو نفر از نامزدهای جبهه مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) تایید نشده است. محمد هاشمی، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما و برادر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز رد صلاحیت شده است.
مصطفی کواکبیان، محسن رهامی، اعظم طالقانی و قاسم شعله‌سعدی از جمله دیگر چهره‌های سرشناسی هستند که شورای نگهبان صلاحیت آنها را رد کرده است.
شورای نگهبان علاوه بر محمود احمدی نژاد، صلاحیت حمید بقایی، چهره مورد حمایت او را نیز رد کرده است.
آقای احمدی‌نژاد در حالی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، به او "توصیه" کرده بود در انتخابات پیش رو حضور پیدا نکند تا فضای سیاسی ایران "قطبی" نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала