روسیه: اظهارات تیلرسون در مورد ایران، تلاشی برای هدایت شرایط بحرانی منطقه به سوی دیگر است

© AFP 2023 / Mandel Nganروسیه: اظهارات تیلرسون در مورد ایران، تلاشی برای هدایت شرایط بحرانی منطقه به سوی دیگر است
روسیه: اظهارات تیلرسون در مورد ایران، تلاشی برای هدایت شرایط بحرانی منطقه به سوی دیگر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین کساچیف، سخنان رکس تیلرسون در خصوص روش ناموفق در برخورد با توافق هسته ای در ایران را به عنوان تظاهر و تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کمرنگ نمودن شرایط بحرانی منطقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان کنستانتین کساچیف رئیس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه در میان خبرنگاران، سخنان رکس تیلرسون در خصوص روش  ناموفق در برخورد با توافق هسته ای در ایران، همانند سخنان شان اسپایسر در خصوص تجدید نظر در مورد لغو تحریم ها، در واقع به عنوان تظاهر و تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در از بین بردن و هدایت وضعیت ایجاد شده در منطقه به سوی دیگر می باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون در روز چهارشنبه، دولت ایران را به حمایت از تروریسم متهم نمود، و از توافق حاصله و ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران انتقاد نمود.

این سناتور روسی در ادامه افزود: "سخنان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص رویکرد شکست خورده توافق هسته ای در ایران، همچنین سخنان وی در خصوص تهدیدهای ممکن از سوی ایران، همانند سخنان شان اسپایسر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در خصوص تجدید نظر در لغو تحریم ها بر علیه ایران — در واقع به عنوان تظاهر و  تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در از بین بردن و هدایت وضعیت ایجاد شده در منطقه به سمت و سوی دیگر است".

این سیاستمدار روس در پایان افزود: "در ابتدا، حملات موشکی در سوریه، سپس پاسخ گویی رو در رو با پیونگ یانگ، اکنون نیز مسئله ایران، تمامی این موارد در ادامه سخنان نارضایتمندانه ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی وی می باشد. هدف روشن است: در هر مورد واشنگتن باعث ایجاد اقدامات تحریک آمیز می گردد که نتیجه آن پرتاب توپ به دست مخالفان است. این امر باعث می گردد مخالفان در معرض اشتباه و یا عذر و بهانه گیری قرار بگیرند". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала