گزارش و تحلیل

ایران بمب افکن دارای مشخصات اف -35 آمریکا را رونمایی کرد (عکس، ویدیو)

© AFP 2023 / Younes KhaniИранский истребитель Qaher (Conqueror) F-313
Иранский истребитель Qaher (Conqueror) F-313 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در چهار روز اخیر با رونمایی استعداد، مهارت و نوآوری کارشناسان نطامی – فنی خود دو بار محافل اجتماعی جهان را متحیر کرد

این روزها در چارچوب نمایشگاه دستاورد های صنایع دفاعی با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران و حسین دهقان وزیر دفاع، نخستین هواپیمای آموزشی جت ایرانی با نام کوثر رونمایی شد

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مراسم رونمایی چنین گفت: «ما همواره اعلام کرده‌ایم که تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح ایران، تنها برای دفاع از کشور مان است و هیچ وقت علیه کشور دیگری بکار گرفته نخواهد شد چراکه ما قربانی تجاوز ناجوانمردانه هستیم و از هیچ‌کس برای تقویت نیروهای مسلح و ساخت موشک و هواپیما اجازه نخواهیم گرفت»

رئیس جمهور ایران ضمن بازدید از این نمایشگاه نخستین هواپیمای جت آموزشی ایرانی با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مراقبت شناسایی و مسلح مهاجر 6، موشک کروز ضد موشکی نصیر و موشک هوا به هوای فکور را تماشا و فرمان آغاز آرمابشات حرکت بروی زمین را صادر کرد.

پس از دو روز این فرمان اجرا شد. همچنین به مناسبت برگزاری روز ارتش در ایران مدل جدید شکاری «قاهر اف 313 » رونمایی شد و فاز آزمایش های فعال آن آغاز گردید. این هواپیما تمام و کمال توسط اجزای ایرانی تولید شده است. می‌گویند طیف کاربرد آن بسیار گسترده است. به گفته احمد وحیدی وزیر وقت دفاع جنگنده جدید قاهر 313 برای پدافند های هوایی دشمن تقریباً نامرئی بوده و از نظر شکل و مشخصات ظاهری در یک ردیف با هواپیما های پیشرفته جهان قرار دارد.

 

ولی کارشناسان جهان در این باره بحث می‌کنند که این گفته های ایرانییان بیش از حد پر طمطراق است زیرا مشخصات فنی آن بطور کامل نشان داده نشده است.

 

عماد آبشناس سردبیر روزنامه «ایران پرس» در مصاحبه تلفنی با اسپوتنیک تعریف کرد که دستاورد های جدید بخش دفاعی ایران یعنی چه و چشم انداز پیشرفت آن چگونه است. این کارشناس مطرح ایرانی چنین گفت:

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала