گزارش و تحلیل

زندگی بدون گوشت

© Fotolia / Bit24انواع گوشت
انواع گوشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخوردن گوشت ضروری نیست.

آیا می توان بدون گوشت زندگی کرد؟  یلنا سولوماتینا  نامزد علم پزشکی  در مصاحبه با خبرنگار رادیو « اسپوتنیک» در باره  گیاهخوار شدن  تعریف کرد.

—  البته بدون گوشت می توان زنده ماند که  تجربه  بسیاری از  اقوام  گویای این  امر است.  اما نکته مهم آن است که مردم چرا از خوردن گوشت پرهیز می کنند  و این کار به چه دلیل انجام می شود. یکی از ساکنان کشور که همیشه  با گوشت تغذیه می کرد ناگهان تصمیم گرفت دیگر گوشت نخورد.  هیچ اتفاقی  نخواهد افتاد، اگر او  پروتئین های دیگری جایگزین  گوشت کند».

متخصص تغذیه  در باره مواد غذایی حاوی  پروتئین تعریف کرد و گفت: محصولات حیوانی دارای کامل ترین پروتئین  هستند.  اگر آن ها در تغذیه انسان وجود نداشته باشد باید  آن  را با پروتئین گیاهی جایگزین کرد.  حبوبات سرشار از پروتئین هستند: نخود سبز، لپه،  عدس، لوبیا. پروتئین در انواع آجیل   و تخمه نیز بحد کافی وجود دارد. آن ها حاوی چربی های مفید  نیز هستند.  در  نان ها نیز  پروتئین  تا حدی وجود دارد. اما فاقد برخی اسیدهای آمینه است».

کارشناس  روسیه متذکر شد که در صورت خودداری از مصرف گوشت، تغذیه باید متعادل باشد.

—  باید بطور حداکثر مواد غذایی  متنوع باشد  که گیاهخواران همین کار را می کنند.  آنها به آنچه می خورند توجه می کنند.  بدین ترتیب سعی می کنند کمبود اسید های آمینه را  تأمین کنند.  اما از  محصولات گیاهی بدشواری می توان  آهن مورد نیاز بدن را تأمین کرد. زیرا آهن موجود در آن ها بسختی جذب بدن می شود. گیاهخواران  مجبورند آمپول  ویتامین « ب 12» بزنند».

به گفته متخصص روسیه با خودداری از خوردن گوشت  کیفیت زندگی دچار تغییر خواهد شد که چندان خوشایند نخواهد بود.

—  تجربه نشان داده است که شخص گیاهخوار به زندگی خود ادامه می دهد اما کیفیت زندگی بعضی از افراد ممکن است تغییر کند.  همه نمی توانند  رژیم غذایی را بطور دقیق رعایت کنند و  مراقب تغذیه خود باشند. آنها باید  از مواد گیاهی متنوعی برای رفع کمبود پروتئین استفاده کنند. در اینجا خیلی چیز ها وابسته به سن و سال، آب و هوا  و حرفه شخص دارد.  اگر  همه این چیز ها را  در نظر گرفت و تغذیه  مناسبی برای خود تهیه دید  می توان  براحتی به زندگی خود ادامه داد. اما آیا چنین کاری ضرورت دارد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала