استفاده داعش از قیر داغ علیه ارتش و افراد غیر نظامی در شهر موصل عراق

© Sputnik / Rafael DaminovВоеннослужащие иракской армии в Мосуле
Военнослужащие иракской армии в Мосуле - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد السرجی، سخنگوی نیروهای داوطلب استان نینوای عراق در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد ترویست های عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در بخش غربی شهر موصل عراق روش های جدید جنگ را ابداع کرده اند .

السرجی گفت:" داعشی ها در روی سقف بسیاری از خانه ها تک تیراندازان خود را مستقر کرده اند. به همراه هرکدام از آنها زن اسیری ایستاده است که نقش سپر زنده برای دفاع از آنها در برابر حملات هوایی را ایفا می کند".
سخنگوی نیروهای داوطلب استان نینوای عراق افزود:" تروریست ها به استفاده از خودروهای بمب گذاری شده ادامه می دهند.اخیرا آنها همچنین بمب های همراه با بشکه های قیر داغ را به کار می برند که در نتیجه انفجار به بدن مردم اصابت کرده و سوختگی ها شدیدی را به وجود آورده و به این ترتیب آسیب های ناشی از انفجار بمب ها را بیشتر می کند".
قیر از ماده ای به نام آسفالتین به دست می آید که مقدار بسیار زیادی از آن (54%) در نفت خام استخراجی در شهر القیاره وجود دارد. یکی از نیروهای داوطلب عراقی از شهر القیاره واقع در جنوب موصل به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "قیر داغ به بدن آدم چسبیده و پاک کردن آن بسیار دشوار است".
یادآور می شود تروریست های داعشی افراد غیر نظامی را هنگام تلاش برای خروج از نقاط تحت کنترل خود به قتل می رسانند. آنها از مردم به عنوان سپر زنده برای جلوگیری از پیشروی ارتش عراق استفاده می کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала