مدافعین حقوق بشر امریکا را متهم در سوریه متهم می کنند

© AFP 2023 / Delil SouleimanАвиаудар международной коалиции во главе с США у сирийского города Эр-Ракка
Авиаудар международной коалиции во главе с США у сирийского города Эр-Ракка - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مسلح امریکا اقدامات پیشگیرانه برای اجتناب از وقوع قربانی های انسانی در میان شهروندان غیرنظامی در سوریه را اتخاذ نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مسلح امریکا اقدامات پیشگیرانه برای اجتناب از وقوع قربانی های انسانی در میان شهروندان غیرنظامی در سوریه را اتخاذ نکرده است. این حمله روز 16 مارس در استان حلب صورت گرفته و در نتیجه آن 38 شهروند غیرنظامی کشته شده اند.

در گزارش 16 صفحه ای گفته شده که ایالات متحده امریکا نتوانسته هدف را که یک مسجد بوده تشخیص بدهد و این موضوع را در نظر نداشته اند که آن زمان مردم برای نماز در مسجد بوده اند. مدافعین حقوق بشر خاطر نشان می کنند که هیچ مستنداتی دال بر حمله شبه نظامیان تروریست به این مسجد در دست نیست.

اولی سالوانگ نماینده نیروهای مسلح امریکا می گوید که مقامات امریکا باید توضیح بدهند که چه عامل مانع از انجام کار درست آنها تا پیش از مله شده و باید تلاش کنند که این اتفاق دیگر تکرار نشود.

مقامات امریکا وعده داده اند که تحقیقات لازم را در این رابطه انجام دهند. از جمله بایستی روشن کنند که قربانیان از افراد غیرنظامی بوده اند یا خیر و آیا ساختمان مسجد در این حمله تخریب شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала