پنس از برخورد ترامپ نسبت به مساله کره شمالی سخن گفت

© REUTERS / Kim Hong-Jiپنس از برخورد ترامپ نسبت به مساله کره شمالی سخن گفت
پنس از برخورد ترامپ نسبت به مساله کره شمالی سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا اظهار داشت راه کارهای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای حل مساله کره شمالی با راه کارهایی که پیشتر در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته بود، تفاوت دارد.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از سی ان ان، پنس در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: "دوران صبر استراتژیک آمریکا در مقابله با کره شمالی پایان یافته است".
وی سیاست صبر استراتژیک را شکست خورده توصیف کرد و افزود: "ما تلاش هایی انجام خواهیم داد تا فشار دیپلماتیک و اقتصادی بیشتری بر کره شمالی وارد کنیم. امیدواریم که بتوانیم این مساله را از راه مسالمت حل کنیم".
مایک پنس با بیان اینکه چین نیز اقداماتی برای وارد آوردن فشار بر کره شمالی آغاز کرده است، از این اقدامات استقبال کرد و افزود: "این مساله به مساعی همه طرف های ذینفع و به ویژه طرف هایی که در این زمینه تاثیرگذار و نقش آفرین هستند، نیاز دارد".
پیش از این هربرت مک مشاور امنیتی رییس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا قطعا به آزمایش موشکی کره شمالی پاسخ خواهد داد.
خبرگزاری کره‌ جنوبی دیروز گزارش داد که کره‌ شمالی صبح یک شنبه یک موشک بالستیک را از سواحل شرقی خود در نزدیکی منطقه ساحلی "سینپهو" به سوی دریای ژاپن شلیک کرد که این شلیک ناموفق بوده است.
پرتاب این موشک در حالی صورت گرفت که پیونگ یانگ در روزهای اخیر شاهد فشارهایی مضاعف از سوی آمریکا و چین برای توقف برنامه‌های هسته‌ای ‌اش بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала