سیگاری ها در کدام کشور بیشترند؟

© Sputnik / Maksim Blinovآزاد شدن ترانزیت همه برندهای دخانیات در ایران
آزاد شدن ترانزیت همه برندهای دخانیات در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، مطالعات جدید نشان می‌دهد که هر 8 ثانیه یک نفر در جهان بر اثر مصرف سیگار می‌میرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، مطالعات جدید نشان می‌دهد که هر 8 ثانیه یک نفر در جهان بر اثر مصرف سیگار می‌میرد، با توجه به رشد آمار افراد سیگاری، پیش‌بینی می‌شود آمار مرگ و میر در اثر مصرف دخانیات نیز افزایش یابد.

در سال 2015، تعداد افراد سیگاری جهان به یک میلیارد رسید و با توجه به اقدامات اطلاع‌رسانی درباره مضرات سیگار و همچنین ممنوعیت سیگار کشیدن در اماکن مختلف، تعداد سیگاری‌های جهان همچنان بسیار بالاست.

این مطالعه جدید که دانشمندان دانشگاه واشنگتن آن را انجام داده‌اند، نشان می‌دهد در هر 8 ثانیه یک نفر در جهان بر اثر مصرف سیگار می‌میرد. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد، یک چهارم مردان و یک بیستم زنان به دلیل مصرف سیگار در معرض خطر مرگ ناگهانی هستند.

آماری که سازمان بهداشت جهانی درباره جمعیت سیگاری‌های جهان منتشر کرده،نشان می‌دهد، بیشترین سرانه مصرف سیگار در جهان به کشور کره‌ شمالی تعلق دارد.

بر این اساس 58.6 درصد کره‌ای‌های بزرگسال سیگاری هستند. بزرگسالان یونان با 51.7 درصد در رده دوم سیگاری‌ترین مردم جهان ایستاده‌اند. نائورو 49.3 درصد، روسیه 48.3 درصد، اوکراین 43.3 درصد، اتریش 43.3 درصد، بلاروس 42.4 درصد، صربستان 42.3 درصد، بوسنی و هرزگوین 42.2 درصد و ساموآ با 40.9 درصد، در رده‌های بعدی سیگاری‌ترین مردم جهان ایستاده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала