تروریست ها از شهروندی روسیه سلب خواهند شد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiتروریست ها از شهروندی روسیه سلب خواهند شد
تروریست ها از شهروندی روسیه سلب خواهند شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعید ندانسته که اشخاصی که در اعمال تروریستی دست داشند ممکن است از شهروندی این کشور سلب شوند. در یک زمان رئیس این کشور یادآوری کرد که مطابق قانون اساسی این کشور سلب شهروندی در اشخاص روسیه محال است.

پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «جهان 24 » گفت: «ولی ما می‌توانیم قرار هایی را لغو کنیم که بر پایه آن‌ها شهروندی روسیه به آن افراد اعطا شده بود».

رئیس جمهور روسیه افزود که بزودی حقوقدانان این مساله را بررسی کرده و تصمیم های مربوطه پذیرفته خواهند شد

«دمیتری یفیموف»، عضو شورای محققان کمیته امنیت پارلمان مسکو در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک ذکر کرد که اکبر جان جلیلوف که بنا به داده‌های بازجویان در مترو سن پترزبورگ خود را منفجر کرد آز قرقیزستان آمده لیکن در 2011 توانسته است طی تشریفات تسهیل شده شهروندی روسیه را کسب کند. یفیموف گفت:

«گمان می‌کنم که مساله سلب شهروندی از افرادی که در اعمال تروریستی دست داشتند با انفجار در مترو سن پترزبورگ ارتیاط مستقیم دارد. آن حادثه گرفتن این اصمیم را تسریع کرد. ولی در هر مورد سلب شهروندی باید برخورد خاص بکار گرفته شود. الآن مشکلی اصلی در آن است که به بچه‌ها، شهروندی والدین اشان بصورت اتوماتیک داده می‌شود. این موارد مستلزم کنترل بسیار دقیق است».

به عقیده این صاحبنظر، قوانین روسیه مخصوص واگزاری شهروندی باید سخت‌تر باشند. یفیموف گفت:

«ما عملاً همه را به کشور خود راه می دهیم. از آسیای میانه سیلی از مهاجران به روسیه جاری است و بعداً آن‌ها می‌توانند از طریق قفقاز و ترکیه وارد سوریه شده و سپس می‌توانند از همین مسیر به روسیه بر گردند. آن‌ها اغلب مورد کنترل خاصی قرار نمی گیرند. بعلاوه در کشور ما حمعیت های مهاجران وجود دارند که محیط مساعد برای استخدام است. به همه این‌ها باید با دقت توجه کرد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала